شناسهٔ خبر: 33423 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جامعه‌شناسی فساد در اندیشه سیدحسین العطاس بررسی می‌شود

نشست تخصصی«جامعه‌شناسی فساد در اندیشه سیدحسین العطاس» سه‌شنبه ۱۲ خرداد در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشست تخصصی «جامعه‌شناسی فساد در اندیشه سیدحسین العطاس» سه‌شنبه ۱۲ خرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۲ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.

در اين نشست، پروفسور سيدفريد العطاس، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه ملی سنگاپور، سخنرانی می كند. اين سخنرانی به زبان انگليسی خواهد بود.

 پروفسور سيدفريد العطاس(فرزند سيدحسين العطاس) در موضوعاتی چون دین، توسعه، فساد، سیاست، ایدئولوژی، سرمایه‌داری استعماری و روشنفکران صاحب آثار متعددی است و در سطح آسیا از جمله مشهورترین دانشمندان علوم اجتماعی محسوب می‌شود. آشنایی عمیق وی با جریان‌های عمده  فکری در کشورهای مختلف آسیا از جمله هند، ژاپن، چین، مالزی، سنگاپور، فلیپین و ایران باعث شده مقالات و سخنرانی هایش مورد توجه علاقه‌مندان این حوزه باشد.

پدر وی، سيدحسين العطاس، یک پژوهشگر پر کار و نویسنده‌‌ای با آثار بزرگ بود که تفکر و مطالعات او اهمیت جهانی دارد. او کتاب‌ها و مقالات بسیاری را در سطح بین‌‌المللی و محلی عرضه کرد. نوشته‌‌های وی قلمروهای متعددی از قبیل توسعه و نوسازی، سیاست و فساد، روشنفکران در جوامع در حال توسعه، ذهنیت جوامع استعمار شده و نیز مسأله درگیری امت اسلامی در مدرنیته را در بر می‌‌گیرد.

نظر شما