شناسهٔ خبر: 33459 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«عشق، دام، رام» روی صحنه می‌رود/ بررسی اخلاق در طبقه سرمایه‌دار

کارگردان «عشق، دام، رام» از اجرای این اثر نمایشی بعد از ماه مبارک رمضان در تماشاخانه «سه نقطه» خبر داد و عنوان کرد این نمایش مسایل اخلاقی در طبقه سرمایه دار را بررسی می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ بهار رضایی کارگردان نمایش «عشق، دام، رام» که به تازگی آن را در تماشاخانه «سه نقطه» خوانش کرده است درباره زمان اجرای عمومی این اثر به خبرنگار مهر گفت: نمایشنامه «عشق، دام، رام» جمعه ۸ خرداد ماه با حضور بازیگرانی چون سام نوری، بهار رضایی، ماریه ماشاالهی، بهاران بنی احمدی و علیرضا محمودی ایرانمهر در تماشاخانه سه نقطه خوانش شد که خوشبختانه مورد استقبال نیز قرار گرفت و حال قرار است همین متن بعد از ماه مبارک رمضان با بازی سپیده علایی در تماشاخانه «سه نقطه» اجرای عموم برود.

وی درباره شکل گیری این اثر نمایشی عنوان کرد: من فارغ التحصیل رشته ارتباطات و روزنامه نگاری هستم اما از دوران دانشجویی به تئاتر علاقمند بودم و فعالیت های تئاتری می کردم. متن اولیه این نمایشنامه در سال ۸۳ و در دوران دانشجویی با نام «سرزمین ابدیت» نوشته شد و به صورت تک پرسوناژ و تنها با بازیگری خودم در تمامی نقش ها اجرا شد اما پاییز ۹۳ به صورت کارگاهی مجددا شروع به بازنویسی متن کردم و در نهایت و بعد از ۹ ماه کار روی نمایشنامه با کمک مانی باغبانی متن نهایی تکمیل شد.

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: نمایشنامه «عشق، دام، رام» به روابط تیپیکال دهه نود تهران می پردازد و انحطاط اخلاق در طبقه سرمایه دار را به چالش می کشد. در این  اثر نمایشی شخصیت دختری بنام «رام» از طبقه زیر خط فقر وارد دنیای سرمایه داری شده و با احساسات زنانه اش فکر می کند عاشق شده و اینجا برایش ابدیت است اما او بخش موقت و سرگرم کننده بقیه شخصیت هاست. در این نمایش کمدی رمانتیک این نوع زندگی به نقد کشیده می شود.

وی با اشاره به اینکه هر نمایشی نقاط ضعفی نیز دارد، بیان کرد: این کار نخستین تجربه حرفه ای من در تئاتر به عنوان نویسنده و کارگردان محسوب می شود در نتیجه ممکن است نقاط ضعفی در کار دیده شود اما خوشبختانه اجرای نمایشنامه خوانی «عشق، دام، رام» در کافه تماشاخانه «سه نقطه» تجربه بسیار خوبی برایم بود و برای اجرای عموم نمایش آمادگی بیشتری پیدا کردم چون مهمترین مساله برای من درک و لذت مخاطب است.

وی در پایان صحبت هایی یادآور شد: بسیاری از پژوهشگران ما روابط بین زنان و مردان را در جامعه تحلیل نمی کنند و چشمشان را روی واقعیت های موجود بسته اند، تلاش من در نگارش این نمایشنامه توجه با این نوع روابط و مورد توجه قرار دادن آن از لحاظ اجتماعی بوده است.

این نمایشنامه با بازی سام نوری، بهار رضایی، ماریه ماشاالهی، بهاران بنی احمدی و علیرضا محمودی ایرانمهر جمعه ۸ خرداد ماه در تماشاخانه «سه نقطه» خوانش شد.

نظر شما