شناسهٔ خبر: 33468 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

از سال ۷۶، معیار بازیگری در سینما «رابطه» و «زیبایی» شد

پاوه نژاد بازیگر سینما و تئاتر گفت: از سال ۷۶ به بعد، سینمای ما وارد بازی‌ای شد که نتیجه‌اش همین است که می‌بینید. آدم‌هایی که با رابطه و زیبایی برای فروش بالای گیشه به سینما آمدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ پیام دهکردی این روزها در حال آماده سازی نمایشی با عنوان «هیچکس نبود بیدارمان کند» است الهام پاوه‌نژاد و فریبا متخصص از جمله بازیگران این نمایش هستند. حال این سه هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون از دغدغه‌های امروز تئاتر و البته هم در بخشی هم سینما می‌گویند.

 بخشی از اظهارت الهام پاوه نژاد در مورد وضعیت این روزهای سینمای ایران جالب است که در ذیل می خوانید. پاوه نژاد با تئاتر بازیگری را تجربه کرد و با بازی در مجموعه های تلویزیونی از جمله همسران به شهرت رسید. شهرتی که می‌توانست حضورش را در عرصه سینما و تلویزیون بیشتر کند ولی ترجیحی وجود داشت که او را در عرصه نمایش بیشتر نگاه دارد.

پاوه‌نژاد برای توصیف وضعیت این روزهای تئاتر ایران می‌گوید: نگاه من به تئاتر امروز، دقیقاً همان اتفاقی است که در دهه هشتاد برای سینما رخ داد. وقتی سال هفتاد روی صحنه رفتم و ترم دو دانشگاه بودم، کار و فضای حرفه‌ای را تجربه کردم، از سال 76 به بعد، سینمای ما وارد بازی‌ای شد که نتیجه‌اش همین است که می‌بینید. اصطلاحاً دوره بازیگرانی که نمی‌شود اسمشان را بازیگر گذاشت، آغاز شد. آدم‌هایی که با رابطه و زیبایی برای فروش بالای گیشه به سینما آمدند. سینمای فرهنگی و هنری ما که بهترین دوران سینمای بعد از انقلاب را رقم‌زده بود، به ناگهان گم و نابود شد و معلوم نشد چه اتفاقی برایش افتاد.

این بازیگر تئاتر ادامه داد: به تلخی می‌بینم که تئاتر ما نیز بدین سمت می‌رود. سمتی که سینما آن تجربه کرده است و نتیجه‌اش را همگی دیدیم و هیچکس نمی‌تواند کاری کند. باز احساس می‌کنم هر ازگاهی جرقه‌هایی در یک یا دو سال اخیر در سینمای مستقل، سینمایی که بدون حمایت کسی، بدون هیچ اسم‌ و رسم عجیب‌ و غریب در آن رخ می‌دهد. تئاتر ما دقیقاً همین شرایط را دارد.

نظر شما