شناسهٔ خبر: 33491 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چکناواریان در «فهرست» هنرپیشه شدن

لوریس چکناواریان پس از تماشای خصوصی نمایش «فهرست»، به تحسین آن پرداخت و آرزو کرد که ای کاش هنرپیشه بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این آهنگساز و رهبر ارکستر پس از تماشای نمایش «فهرست» که اجرای عمومی آن از ۱۷ خردادماه آغاز می‌شود،‌ در نوشتاری بیان کرد: «وقتی به تماشای تمرین تئاتر "فهرست" به کارگردانی رضا ثروتی رفتم، به دلیل مولفه‌های بسیاری که در این نمایش دیدم، تحت تاثیر آن قرار گرفتم. در واقع برایم جالب توجه بود که نزدیک به پنجاه نفر، از بازیگر گرفته تا سایر عوامل در این نمایش حضور دارند و در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند. صرف نظر ازاین‌ها، یکی از پررنگ‌ترین ویژگی‌هایی که در این نمایش به چشم می‌خورد، عشق و علاقه و اصولا همبستگی بود که میان گروه بازیگران وجود داشت و این مسئله باعث می‌شد تا آن‌ها به خوبی نقشی را که برعهده‌شان گذاشته شده بود ایفا کنند.

 

چکناواریان در ادامه با فوق‌العاده دانستن کارگردانی نمایش «فهرست» اظهار کرد: «بدیهی است که اجرای این اثر می‌تواند مخاطبان تئاتری را به سمت خود جلب کند. می‌توان گفت کارگردان این نمایش با موشکافی و در عین حال چیره‌دستی به انتخاب موسیقی و بازیگر پرداخته و تردیدی نیست که انتخاب صحیح او در این حیطه‌ها می‌تواند برآیند مطلوبی در پی داشته باشد. ضمن این که داستان و به طور کلی نمایشنامه «فهرست» برای من به عنوان یک مخاطب جذاب بود و تحت تاثیر مضمون این نمایش قرار گرفتم و به مزاح به دوستی گفتم که با دیدن این نمایش آرزو کردم که ای کاش من نیز یک هنرپیشه بودم و نقش رهبر ارکستر را بازی می کردم، البته تصور می‌کنم اگر من بازیگر این نمایش بودم این اثر نمی توانست به موفقیت دست یابد.»

 

به گزارش ایسنا،‌ نمایش «فهرست» به کارگردانی رضا ثروتی از ۱۷ خردادماه هر شب ساعت ۲۱ در سالن حافظ اجرا خواهد شد.

 

این نمایش برداشتی آزاد از نمایشنامه «فهرست» اثر تادئوش روژویچ و برگردان محمدرضا خاکی است. «فهرست» روایت رهبر ارکستری است که در صدد ساخت قطعه‌ای برای مردگان است؛ قطعه‌ای که او را به انزوا می‌کشاند و با مردگانش مواجه می‌کند.

نظر شما