شناسهٔ خبر: 33579 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرایی از موفق ترین و موثرترین گروه سال گذشته تئاتر در سنگلج

نمایش "هزار شلاق" اثر برگزیده سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از فردا- یکشنبه ۱۷ خرداد -در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می رود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ نمایش "هزار شلاق" به نویسندگی "ناصر حبیبیان" و کارگردانی "احسان ملکی" از جمله آثاری بود که در سی و سومین جشنواره تئاتر فجر در ۵ بخش کاندیدای دریافت تندیس سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بود که با دریافت تندیس بهترین نویسندگی و موسیقی و همچنین لوح تقدیر کارگردانی از آثار برگزیده این دوره از جشنواره تئاتر فجر شناخته شد.

نمایش "هزار شلاق" زندگی اسبی سیصد ساله به نام "کرنگ" را  روایت می کند که در طول این تاریخ وفاداری او به صاحبانش زندگی متفاوتی را برای او رقم می زند. در جریان انقلاب مشروطه  "کرنگ" به سفیر بریتانیا فروخته می شود که در دیدار سفرای بریتانیا و روسیه در باغشاه او عاشق "تینا" اسب سفیر روس می شود و به سبب همین آشنایی داستان دیگری برای  "کرنگ"  رقم می خورد.

این اثر تولید گروه تئاتر "تیتال" است که در مراسم پایانی اردیبهشت تئاتر ایران به عنوان موفق ترین و موثرترین گروه در سال ۹۳ شناخته شد. در این نمایش حمید عرب، مسعود شاکرمی، سعید زارع، داوود معینی کیا و مریم طاهری ایفای نقش می کنند. همچنین در نمایش "هزار شلاق" روح ا... امامی به عنوان طراح صحنه، احسان آنالویی به عنوان آهنگساز، سمانه احمدی مطلق به عنوان طراح صحنه، تینا بخشی به عنوان طراح گریم، ناصر حبیبیان به عنوان مشاور کارگردان، ستار مهرشاد به عنوان دستیار کارگردان حضور دارند.

نمایش "هزار شلاق" در فصل جدید اجراهای تماشاخانه سنگلج از روز یکشنبه ۱۷ خرداد، هر روز به غیر از شنبه ها و در ساعت ۱۹:۳۰ به روی صحنه می رود.

نظر شما