شناسهٔ خبر: 33582 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامه علی رهبری به کلاوس هایمان جواب داد

در پی ضبط موفقیت آمیز سمفونی ۹ دوژاک توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری علی رهبری و ارسال آن به موسسه ناکسوس راه برای حضور آهنگسازان ایرانی در عرصه بین المللی باز شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ در پی تقاضا علی رهبری برای حضور قطعات آهنگسازان ایرانی در بازار بین المللی، وی نامه ای به کلاوس هایمان ریاست موسس ناکسوس، بزرگ ترین موسسه پخش موسیقی در آلمان ارسال کرد.

باتوجه به شروطی که از طرف این موسسه گذاشته شد، علی رهبری با همت نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران به مدت ۳ روز سمفونی شماره ۹ دوژاک را ضبط کرده و آن را برای یکی از بزرگرترین شرکت‌های پخش موسیقی جهان برای قضاوت ارسال کرد.

روز گذشته بعد از ۱۰ ساعت از ارسال موسیقی ضبط شده نامه قبولی سمفونی ۹ دوژاک از طرف موسسه ناکسوس دریافت شد و باتوجه به این نامه راه به بازار بین المللی برای آهنگسازان ایرانی هموار شد.

با توجه به شرایطی که شرکت ناکسوس مبنی بر ارکستر درجه یک، سالن آگوستیک و صدابرداری خوب برای ارکستر سمفونیک تهران گذاشته بود، این ارکستر در ۳ روز ضبط، شرایط استاندارد مورد نظر را فراهم کرد، که همین امر موجب تایید مسئولین موسسه ناکسوس، مبنی بر ضبط قطعات آهنگسازان ایرانی در ارکستر سمفونیک تهران شد.

در حال حاضر موسسه ناکسوس این امکان را داده تا فهرستی بین ۱۰ تا ۱۲ آلبوم از آهنگسازان ایرانی برای چند سال آینده به منظور تبلیغات بزرگ بین المللی ارسال شود و این نکته قابل توجه است که سالانه بین ۳ تا ۴ آلبوم توسط این موسسه از آهنگسازان ایرانی منتشر می‌شود.

از هفته آینده یک هیئت انتخاب بی طرف لیست آهنگسازان ایرانی را تهیه کرده و به صورت قرعه کشی شماره گذاری می‌کند تا در آینده‌ای نزدیک ضبط قطعات آغاز شود.

نظر شما