شناسهٔ خبر: 33603 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

غیبت ایران در نمایشگاه‌های کتاب سئول، لیسبون و مادرید

ایران در نمایشگاه‌های کتاب سئول، لیسبون و مادرید که در ماه جاری برگزار می‌شوند، حضور ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نمایشگاه بین المللی کتاب سئول در کره جنوبی (SIBF ۲۰۱۵) طی روزهای ۱۷ تا ۲۱ ژوئن (۱۳۹۴/۳/۲۷ - ۱۳۹۴/۳/۳۱) برگزار خواهد شد اما ایران در این نمایشگاه حضور ندارد.

علی عاشوری مدیر روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت که این موسسه که به عنوان نماینده رسمی نشر ایران در نمایشگاه‌های خارجی کتاب حضور می‌یابد، تنها در دوره سیزدهم نمایشگاه کتاب سئول که در سال ۱۳۸۴ برگزار شد، حضور داشته و امسال هم به روال سال‌های گذشته در این نمایشگاه غایب است.

وی در مورد حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب لیسبون - پرتغال (۱۳۹۴/۳/۸ - ۱۳۹۴/۳/۲۵) و نمایشگاه بین‌المللی کتاب مادرید - اسپانیا (۱۳۹۴/۳/۸ - ۱۳۹۴/۳/۲۴) - که هم اکنون در حال برگزاری هستند، پاسخی مشابه داد و گفت که ایران در این نمایشگاه‌ها هم غایب است.

پیشتر هم مدیرعامل این موسسه به خبرنگار مهر گفته بود که ایران قصد حضور در نمایشگاه‌های کتاب نیویورک (آمریکا)، سن‌پترزبورگ (روسیه)، ورشو (لهستان) و پراگ (چک) را که قبل از نمایشگاه کتاب مسکو برگزار می‌شوند، ندارد.

به نظر می‌رسد با توجه به انتخاب ایران به عنوان کشور مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب مسکو و همچنین اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت، سرمایه‌گذاری و تمرکز اصلی کشورمان بیشتر روی حضور در این دو نمایشگاه بین‌المللی کتاب است.

نظر شما