شناسهٔ خبر: 33615 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان نخستین دوره جایزه «محمود استادمحمد» منتشر شد

فراخوان نخستین دوره جایزه، شناسایی برترین نمایش‌نامه‌های سال ۹۳ توسط بنیاد فرهنگی و هنری زنده یاد محمود استاد محمد منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ بنیاد فرهنگی و هنری استادمحمد قصد دارد نخستین دوره جایزه «محمود استاد محمد» را در سال ۱۳۹۴ با موضوع «برترین نمایشنامه سال ۱۳۹۳» برگزار کند.

هدف بنیاد از برگزاری این جایزه، شناسایی برترین نمایشنامه‌های سال است که به صورت کتاب، اجرا یا نشر در نشریات، منتشر شده‌اند.

این جایزه از تمام کسانی که طی سال ۱۳۹۳ نمایشنامه آنها برای اولین بار در مطبوعات کاغذی منتشر شده یا برای نخستین بار اجرا شده است دعوت می‌کند که آثار خود را به دبیرخانه نخستین دوره جایزه محمود استادمحمد ارسال کنند. نمایش‌نامه‌های منتشر شده به صورت کتاب چاپ اول، بر اساس آمار خانه کتاب ایران به صورت خودکار وارد چرخه داوری جایزه خواهد شد.

آثار ارسالی به جایزه حتما باید دارای ویژگی‌های زیر باشند:

۱- نمایشنامه باید به زبان فارسی نوشته شده باشد.
۲- نمایشنامه حتما باید تالیفی باشد و نمایشنامه‌های اقتباسی در این جایزه داوری نخواهند شد.
۳- از نظر موضوعی، هیچ محدودیتی در این جایزه وجود ندارد. بازه زمانی انتشار یا اجرا سال ۱۳۹۳ است.
۴- در صورتی که نمایشنامه به صورت کتاب منتشر شده باشد، باید حتما چاپ اول ۱۳۹۳ بوده و در ایران منتشر شده باشد. (ملاک سال انتشار و چاپ اول بودن کتاب اطلاعات خانه کتاب خواهد بود.)
۵- نمایشنامه اگر پیش از انتشار به صورت کتاب، اجرا شده باشد، محدودیتی برای حضور در مرحله داوری نخواهد داشت.
۶- نمایشنامه‌هایی که برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ اجرا شده‌اند و پیش از این به صورت کتاب منتشر نشده‌اند می‌توانند در این جایزه شرکت کنند.
۷- علاقه‌‎مندان باید جهت شرکت در جایزه، متن نمایشنامه، فیلم اجرا و تاییدیه انجمن نمایش منطقه خود را به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.
۸- نمایشنامه‌هایی که برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ در مطبوعات کاغذی داخل کشور منتشر شده‌اند و پیش از این به اجرا در نیامده‌ و یا به صورت کتاب منتشر نشده‌اند نیز می‌توانند در جایزه شرکت کنند.
۹- علاقه‌مندان باید جهت شرکت در جایزه، نشریه‌ای را که در آن اثرشان منتشر شده به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.
۱۰- نویسنده نمایشنامه اجرا شده و همچنین منتشر شده در مطبوعات، باید شخصا اثر را در جایزه شرکت دهند.

مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جایزه ۵ خرداد تا ۱ شهریور ۱۳۹۴ تعیین شده است. به زودی اسامی داوران این جایزه نیز اعلام خواهد شد.
مقرر شده در این دوره با اهدا تندیس جایزه محمود استاد محمود از پدیدآورنده نمایشنامه برتر سال ۱۳۹۳ تقدیر شود. دیگر برگزیدگان این جایزه نیز از طریق مطبوعات معرفی خواهند شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این جایزه می‌توانند تا تاریخ ۱ شهریور سال جاری موارد درخواست شده را به نشانی الکترونیکی  bonyadostad@gmail.com یا نشانی پستی: تهران، صندوق پستی ۱۱۶۵-۱۵۸۱۵ ارسال کنند.

ذکر عنوان «مربوط به جایزه محمود استادمحمد» بر روی پاکت و همچنین ذکر مشخصات نویسنده از قبیل، نام و نام خانوادگی (در صورت مستعار بودن ذکر نام اصلی نیز ضروری است)، آدرس کامل پستی، تلفن تماس و آدرس الکترونیک در نامه ارسالی ضروری است.

انتهای‌پیام/

نظر شما