شناسهٔ خبر: 33617 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضرب العجل صندوق رفاه دانشجویان به فارغ التحصیلان بدهکار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ضرب العجلهایی را برای فارغ التحصیلان بدهکار تعیین کرد و گفت: مطالبات وصول نشده دانشجویان ۴۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مهندس ذوالفقار یزدانمهر صبح امروز در نشستی مطبوعاتی با اشاره به مصوبه اخیر هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان گفت: براساس مصوبه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان بدهکاران معوق قبل از سال ۷۹ اگر تا ۳۱ شهریور ۹۴ بدهی خود را پرداخت کنند مشمول جریمه نمی شوند.

وی ادامه داد: بدهی فارغ التحصیلان از سال ۵۳ تا سال ۱۳۷۹، ۱۰۰ میلیارد تومان است و حدود ۳۵۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه های سراسری تا ۳۱ شهریور ۹۴ فرصت دارند که بدهی خود را به صندوق ارائه دهند و اگر تا این تاریخ بدهی خود را به صندوق ارائه کنند مشمول هیچ جریمه ای نمی شوند.

وی با اشاره به میزان بدهی فارغ التحصیلان گفت: میزان بدهی فارغ التحصیلان از ۸۰۰ تک تومانی تا ۸ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: اگر این فارغ التحصیلان تا ۳۱ شهریور ۹۴ بدهی خود را پرداخت نکنند از تاریخ مذکور به بعد به ازای هر سال ۱۲ درصد جریمه به آنها تعلق می گیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان یادآور شد: نگاه رئیس هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان بر اساس تعامل با فارغ التحصیلان است و وی بیشتر مایل است به جای روند قضایی روند تعاملی پیگیری شود.

یزدانمهر ادامه داد: حجم زیادی از دانشجویان متقاضی وام بوده و در انتظار تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان هستند، فارغ التحصیلان بدهکار با تسویه حساب بدهی خود این فرصت را در اختیار دیگر دانشجویان قرار می دهند تا از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین صندوق رفاه با موسسه اعتبارسنجی بانک مرکزی قراردادی را امضا کرد که براساس این قرارداد زمانی که این فارغ التحصیلان بخواهند از بانک ها تسهیلات دریافت کنند بدهی آنها از صندوق رفاه دانشجویی استعلام شود و این در واقع ابزاری است که به فارغ التحصیلان تاکید می کند که چقدر بدهی داشته و باید آن را پرداخت کنند.

وی تمام مطالبات وصول نشده صندوق رفاه دانشجویان را از فارغ التحصیلان، ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به فارغ التحصیلان از سال ۵۳ تا سال ۷۹ است.

نظر شما