شناسهٔ خبر: 33629 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۴۰۰ هزار نفر کارت کنکور را دریافت کردند/ چهارشنبه آخرین مهلت

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ هزار نفر کارت کنکور سراسری ۹۴ را از سایت سازمان سنجش دریافت کرده اند و داوطلبان تا چهارشنبه ۲۰ خرداد فرصت دارند کارت خود را پرینت کنند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد مهدی تهرانچی در خصوص جلسه روسای دانشگاه های تیپ الف گفت: دانشگاه شهید بهشتی میزبان چهارمین جلسه روسای دانشگاه های تیپ الف است که پنجشنبه همین هفته ۲۱ خرداد ماه با حضور روسای دانشگاه های برتر برگزار می شود.

وی در خصوص دستور جلسه روسای دانشگاه ها تیپ الف گفت: این جلسه چهارمین جلسه روسای دانشگاه های برتر است و قرار است در خصوص نقش این دانشگاه ها و اختیاراتی که این دانشگاه ها برای نقش آفرینی بهتر در نظام آموزش عالی باید داشته باشند مباحثی مطرح شود و دستور جلسه بیشتر در حوزه آموزش و پژوهش است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در خصوص ضرورت آزادی عمل دانشگاه های پیشرو گفت: دانشگاه های برتر و پیشرو نزدیک به یک قرن سابقه فعالیت دارند و اگر تحولی را در حوزه آموزش برای این دانشگاه های برتر قائل نشویم، با آنها همانطور برخورد کردیم که با دانشگاه های جدید تاسیس رفتار می کنیم و نظام آموزش عالی با این روش فعال و پویا نمی شود و در همه جای دنیا دانشگاه های صاحب سبک و پیشرو اختیارات خاصی دارند تا یک تنوع بخشی در عین رعایت قوانین برای آنها در نظر گرفته شود.

تهرانچی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه های تیپ «ب» مشخص شده اند؟ گفت: فعلا دانشگاه های تیپ «الف» یا دانشگاه های برتر مشخص شده اند و فعلا اسامی دانشگاه های تیپ «ب» مشخص نشده است.

نظر شما