شناسهٔ خبر: 33630 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۳۰ جلد از مجموعه كتاب‌های شكرستان منتشر شد

۳۰جلد از مجموعه كتاب‌های شكرستان به همت مركز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری و توسط انتشارات سوره مهر به بازار كتاب عرضه شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ مجموعه كتاب‌های «شكرستان و یك داستان» در ۳۰ جلد و در ۵ هزار نسخه به همت مركز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری و توسط انتشارات سوره مهر  منتشر شده است.

عناوینی همچون «نیم مشت نمك»، «وردهای دزدگیر»، «شیر آب»، «پر جادویی»، «عمونوروز و چهل دزد»، «برادر گمشده»، «صندوق گنج»، «خربرفت و خر برفت»، «آخر و عاقبت زرنگ‌بازی»، «كك بهلول»، «گوش سفید، دم سیاه و دیگران»، «عاقل و دیوانه»، «زرنگ و زرنگ‌تر»، «كوزه شكسته»، «بچه سرراهی»، «خواب پادشاه»، «دوست نایاب»، «مسابقه بزرگ سواركاری»، «رمال معمولی، رمال پادشاه»، «مرغ‌های طلسم شده»، «پلیس خوش خلق»، «حصیرباف و راهزن‌ها»، «پینه‌دوز خوش‌حال»، «دزد و گلنسا»، «چوب‌های چرخ‌گاری»، «یادگاری آبا و اجدادی»، «مرغ‌ها و سیل‌ها»، «مریض بی‌پولی»، «الاغی سوار فرعون» و «بیماری ناشناخته» ۳۰ جلد نخست این مجموعه كتاب‌ها را در بر می‌گیرند.

هر جلد از این كتاب ها قصه ای را روایت می كند كه در ۲۴ صفحه و چهار رنگ برای كودكان تولید شده است.

به گفته سید مسعود صفوی، مدیر مركز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری، تصاویر هر جلد از این مجموعه كتاب‌ها برگرفته از تصاویر انیمیشن «شكرستان» است و در حال حاضر تصویرگری بیش از نیمی از كل این مجموعه ۱۰۰ جلدی به پایان رسیده است.

وی همچنین می گوید: قصه هر جلد در سه مرحله ویرایش می‌شود. متون نوشته شده در فرایند تولید این مجموعه از سوی شورای نویسندگان سه بار بازبینی می‌شود تا نگارش مجموعه كتاب‌های شكرستان به بهترین شكل انجام شود. قصه‌های این مجموعه كتاب برگرفته از مجموعه انیمیشن آن است با ذكر این نكته كه قصه‌های كتاب با قصه های فیلم یا انیمیشن متفاوت هستند.

عوامل تولید و گردآورنده مجموعه كتاب های شكرستان را سید مسعود صفوی دبیر، حسین صافی مدیر هنری، الناز بهنام  دبیر اجرایی و مدیر محتوایی، سیدجواد رهنما ویراستار محتوایی، مرتضی نائیجی و زینب پسوندی گرافیست، پیام ابراهیمی، محمد برآبادی، مجید راستی، سروش چیت ساز، وحید پورافتخاری، سیدجواد رهنما، سولماز خواجه وند، سهیلا كاویانی و لیلا معظمی به عنوان شورای نویسندگان، تشكیل می‌دهند.

نظر شما