شناسهٔ خبر: 33633 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دوبله عربی و انگلیسی «تنهایی لیلا» در سوریه انجام می‌شود

تهیه‌کننده «تنهایی لیلا» درباره مراحل ساخت این سریال در معاونت برون‌مرزی، محتوای آن و وضعیت فعلی‌اش توضیح داد و اعلام کرد دوبله همزمان انگلیسی و عربی سریال در سوریه انجام می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده تلویزیون درباره سریال تازه‌اش «تنهایی لیلا» توضیح داد: طرح این سریال سال ۹۳ به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی تصویب شد. آن زمان مسئولان معاونت برون مرزی و شبکه‌های زیرمجموعه‌اش قصد داشتند به سمت تولید سریال با سیاست‌های خاص خود بروند و قرار شد آثاری به صورت مناسبتی برای مخاطبان داخل و خارج از کشور تولید شود.

پخش آثار سه زبانه از شبکه آی‌فیلم

وی افزود: به ویژه مقرر شد این آثار از شبکه آی فیلم که به صورت سه زبانه فعالیت می‌کند، پخش شود و ما هم طرح «تنهایی لیلا» را سال گذشته پیش از جابجایی رییس سازمان ارائه داده بودیم و پس از قدری تأخیر، اسفند ماه ۹۳ پیش تولید سریال را آغاز کردیم.

سریال تنهایی لیلا

این تهیه‌کننده یادآور شد: فروردین امسال کار را برای مخاطبان داخلی و خارجی کلید زدیم و تا پیش از این نیز قرار نبود چنین مسائلی رسانه‌ای شود. با این حال تاکنون ۵۰ درصد از سریال تصویربرداری شده و ضبط ۱۵ قسمت نیز به انجام رسیده است.

دوبله عربی و انگلیسی همزمان در سوریه

شفیعی تأکید کرد: دوبله عربی و انگلیسی سریال همزمان با تصویربرداری در کشور سوریه انجام می‌شود و کارهای فنی چون تدوین نیز جلو می‌رود. هنوز برای پخش سریال تصمیم گرفته نشده اما قاعدتا «تنهایی لیلا» از یکی از شبکه‌های برون مرزی روی آنتن می‌رود مگر اینکه رییس سازمان تصمیم دیگری بگیرد.

وی درباره فضای این سریال گفت: سریال تم اجتماعی و مذهبی دارد و حامد عنقا روی طرح کلی اثر خیلی کار کرده است. به ویژه که دست گذاشتن روی مضامین مذهبی دشوار است و باید مراقبت کرد این آثار به سمت شعار نروند.

تداعی شدن «سفر سبز» و «صاحبدلان» در سریال جدید لطیفی

تهیه‌کننده «وضعیت سفید» و «جراحت» ادامه داد: برای انتخاب بازیگران تا عوامل پشت دوربین روی این موضوع دقت کردیم. محمدحسین لطیفی کارگردان سریال هم که آثاری چون «سفر سبز» و «صاحبدلان» را در کارنامه‌اش دارد، به این فضاها آشنا است و با جان و دل کار می‌کند.

تنهایی لیلا

شفیعی در پاسخ به اینکه با توجه به اولویت داشتن سریال‌های رمضانی شبکه‌های یک تا سه برای مردم و فاصله کوتاه سه ساعته‌ای که بعد از اذان برای پخش سریال وجود دارد، آیا ممکن است پخش «تنهایی لیلا» با اثر دیگری همزمان شود، اظهار کرد: به هر حال عادت مردم تماشای آثار شبکه‌های سراسری است اما بنده معتقدم کار خوب در شبکه غریبه هم که پخش شود مردم آن را پیدا خواهند کرد. دیگر اینگونه نیست که صرفا شبکه پخش کننده، باعث پربیننده شدن آثار شود.

ما سریال را باکیفیت می‌سازیم پخش با تلویزیون است

وی ادامه داد: شبکه و زمان پخش مهم است اما درصد اهمیت این موضوع آنقدر نیست که سریالی با کیفیت خوب ساخته شود اما مخاطب خودش را پیدا نکند. به هر حال ما این کار را برای سازمان صداوسیما ساختیم و آنها هستند که تصمیم می‌‌گیرند با متاعی که دارند، چگونه برخورد کنند.

این تهیه‌کننده در پایان تصریح کرد: درباره زمان پخش «تنهایی لیلا» رییس سازمان صداوسیما و معاونان او تصمیم می‌گیرند و به ما که تاکنون زمان پخش و شبکه خاصی معرفی نشده است. ما سریال را با کیفیت خوبی می‌سازیم و به تلویزیون تحویل می‌دهیم.

نظر شما