شناسهٔ خبر: 33729 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گسترش زبان فارسی به اعتبارات و حمایت مسئولان نیاز دارد

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش زبان فارسی نوعی سرمایه گذاری است که البته این کار نیاز به اعتبارات و حمایت دارد و انتظار می‌رود همه مسئولان در این راستا گام بردارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ الیاس طاهری، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اقلید در خانه ملت گفت: زبان فارسی ریشه اصل ماست و حفظ و گسترش آن نشان دهنده قدرت ما در منطقه و جهان خواهد بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زبان فارسی در حال گسترش در تمام کشورها به گونه‌ای است که در اکثر دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود، افزود: کشورهایی همچون تاجیکستان و افغانستان که فارسی زبان هستند فرصت خوبی برای ما خواهند بود. بنابراین بنیاد سعدی باید از این ظرفیت برای گسترش زبان فارسی بهره ببرد.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش زبان فارسی نوعی سرمایه گذاری است که البته این کار نیاز به اعتبارات و حمایت دارد و انتظار می‌رود همه مسوولان در این راستا گام بردارند.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: ضرورت دارد تا فرهنگیان، دانشگاهیان و افراد صاحب قلم که در زمینه زبان و ادبیات فارسی فعال هستند به حفظ زبان فارسی و گسترش آن کمک کنند.

طاهری خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم در کنار کتاب، از طریق گفتمان، زبان فارسی را گسترش دهیم سریعتر می‌توانیم به آن اهدافی که در نظر داریم دست یابیم.

نظر شما