شناسهٔ خبر: 33750 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتابی در زمینه اخلاق مصرف

پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مدلی تئوریک برآمده از آموزه‌های اسلامی برای اخلاق مصرف را منتشر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کتاب "مدل اسلامی اخلاق مصرف" به قلم محمد جداری عالی، از سوی  انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسید.

 در بخشی از این کتاب آمده است: «اخلاق مصرف شاخه ‌ای از اخلاق کاربردی و زیر مجموعه اخلاق اقتصادی است که با استفاده از ره‌آوردهای اخلاقی ـ اقتصادی، فقهی و ... مورد بررسی قرار گرفته است. اخلاق مصرف را می‌ توان با رویکردهای سازمانی، اجتماعی، حرفه ‌ای و مصرف فرد و خانوار بررسی کرد. این کتاب به مصرف فرد و خانوار ناظر می ‌باشد که در اصطلاح اقتصاد خرد نیز همین معنا مقصود است. در این کتاب تلاش شده است ضمن بررسی و استخراج مبانی، اهداف و انگیزه‌ها، معیارها و اصول و قواعد اخلاقی مصرف، مدلی تئوریک برآمده از آموزه‌های اسلامی برای اخلاق مصرف، ارائه شود تا گامی به منظور اصلاح الگوی مصرف و تحقق مدل اسلامی ایرانی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه اسلامی باشد."

 مبانی و پیش‌فرض‌های نظری اخلاق مصرف، اهداف و انگیزه‌ها، ملاک رفتارهای مصرفی (میانه‌ روی)، اصول ایجابی اخلاق مصرف، اصول سلبی اخلاق مصرف، مدل اخلاق مصرف اسلامی، آثار و نتیجه‌های آن، عناوین فصول این کتاب است.

گفتنی است، کتاب "مدل اسلامی اخلاق مصرف" با بهای ۳۰۰۰۰ تومان به تازگی روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما