شناسهٔ خبر: 33757 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک لقمه نون به شبکه مستند رسید

قسمت اول سری جدید مجموعه «یک لقمه نون» که با ساختاری متفاوت در شبکه مستند سیما تولید شده است، چهارشنبه این هفته پخش می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛، امیرحسین خلیل‌زاده، نویسنده ، تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه گفت: بعد از پخش سری اول این مجموعه که با استقبال مخاطبان شبکه مستند مواجه شد، تصمیم گرفتیم که سری دوم این مجموعه را با ساختاری متفاوت تولید کنیم. مجموعه «یک لقمه نان» با توجه به رویکرد مردمی و مستند وارائه خود سعی دارد تا با زبانی حقیقت جو در ارتباط با سوژه هایی که در دل جامعه هستند و از زبان خود مردم به موضوع کار بپردازد.

وی درباره تفاوت سری جدید «یک لقمه نون» با سری قبل گفت: در سری جدید سعی کردیم تا از سوژه های مرحوم شده کمتر استفاده کند تا باورپذیری کسب و کار حلال در جامعه امروز بیشتر باشد. البته تصمیم بر این نبوده و نیست که فیلمساز مهر تائید به حلالیت سوژه‌ها بزند بلکه روایت های اطرافیان و مردمی که سوژه را می‌شناسند دال بر سخت کوشی و حلال خوری سوژه‌ها دارند. اما نکته مهم دیگر سری جدید «یک لقمه نون» به غیر از جوان تر بودن و در قید حیات بودن سوژه‌ها تنوع در مشاغل و جغرافیای زیستی آن‌ها در سطح کشور است گویی که در استان های گیلان و یزد و خراسان و مرکزی و تهران و آذربایجان و زنجان و قزوین و.. به‌صورت رندوم و متنوع پرداخته و ضبط شده است.

خلیل زاده ادامه داد:  با توجه به آیات قرآن روزی و حد و مرز آن دست خداست و اوست که می‌تواند روزی بی حساب به کسی عطا کند سوژه های ما پول‌دار و غیر پولدار سعی دارند تا در شغل خود برکت و نیکی داشته باشند و آرامش برایشان مهم است حال آسایش دارند یا خیر مهم نیست. ضمن اینکه سری قبلی مجموعه گزارش محور ساخته شده بود و این بار به سراغ ساخت مستند محض و پرتره رفته‌ایم. طیف متنوعی سوژه مستند ما شده‌اند و از پروفسور جراح تا کارگر کوره پزخانه مهمان «یک لقمه نان» می‌شوند.

این کارگردان مستند از ساخت سری جدید «یک لقمه نون» در پنجاه قسمت خبر داد و گفت:  در سال گذشته ۲۵ قسمت این مجموعه از شبکه مستند و شبکه پنج سیما پخش شده است و تا اواخر خرداد ماه امسال، ۲۵ قسمت آخر یک لقمه نان پخش خواهد شد.

این کارگردان مستند عوامل تولید «یک لقمه نون» را اینگونه برشمرد: تصویربرداری مجموعه بر عهده سید محسن کولکو، پارسا کریمی، محسن محمدی و حسن کمالی است. مدیر تولید امیر مسعود خلیل‌زاده و صدابردار احمد افشاری قزوینی هستند. ضمن این که تدوین کار نیز بر عهده  احسان میلانی است و مجری طرح نیز موسسه فرهنگی سابقون است.

نظر شما