شناسهٔ خبر: 33772 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

میشاییل هانکه «فلش ماب » را نمی‌سازد

میشاییل هانکه فیلم‌ساز اتریشی و برنده نخل طلا کن ، که پیش‌تر گفته بود فیلمی به نام «فلش ماب» با موضوع گردهمایی گروهی جوان از طریق اینترنت را خواهد ساخت، اعلام کرد که از ساخت این فیلم منصرف شده و پروژه دیگری را جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنر و تجربه؛ از زمان اعلام خبر ساخته شدن فلش ماب، به نظر می‌رسید که ایده آن به سبک فیلم‌سازی خالق «روبان سفید» هیچ شباهتی نداشته باشد و حالا انگار خود هانکه نیز به این نتیجه رسیده که ساخت فلش ماب را قبل از شروع تولید آن کنار بگذارد. در ماه‌های گذشته، برنده دو نخل طلای کن برای «روبان سفید» و «عشق» گفته بود که منتظر بازیگر نقش اول زن فیلمش است تا سرش خلوت شده و بتواند فیلم‌برداری را شروع کند. در رابطه با دلیل لغو ساخت این فیلم توسط هانکه اطلاع دقیقی وجود ندارد. خود او می‌گوید:«سرگرم آماده‌سازی پروژه‌ای بودم ولی به دلایلی که نمی‌خواهم بگویم آن را کنار گذاشتم.»

هانکه در گفت و گو با روزنامه لو پاریزین اشاره کرد هم اکنون در حال انجام تحقیقات برای ساخت فیلم دیگری در پاریس است که دادن اطلاعات در مورد آن را به آینده موکول کرد.

آخرین فیلم او «عشق» به لحاظ فروش به موفق‌ترین فیلم هانکه تا به امروز تبدیل شد و اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را نیز برایش به ارمغان آورد. عشق سال ۲۰۱۲، یعنی سه سال پس از روبان سفید ساخته شد و حالا با احتساب تقریبی زمان ساخت و اکران فیلم بعدی هانکه، بیشترین فاصله بین کارگردانی دو فیلم توسط او، از سال ۱۹۹۷ و ساخت «بازی‌های خنده‌دار» به این سو ایجاد می‌شود.

نظر شما