شناسهٔ خبر: 33788 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«شاهنامک‌نامه» برای کودکان

آرمان آرین شش جلد از مجلدهای بیست‌وچهارگانه «شاهنامک‌نامه» را ویژه کودکان با تصویرگری لیلی درخشان و عطیه مرکزی به مخاطبان این گروه سنی تقدیم کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این نویسنده که در حال حاضر مشغول تحصیل در مقطع دکترا در کشور قبرس است، شش جلد از مجموعه کتاب‌های بیست‌وچهارگانه «شاهنامک‌نامه» را ویژه مخاطبان گروه سنی «ب و ج» به «تمام کودکان امروز و جوانان فردای ایران‌زمین» پیشکش کرده است.

این داستانک‌ها که اقتباسی از اثر تاریخی-اسطوره‌ای «شاهنامه» هستند، از آخرین کارهای در دست انتشار آرین و تنها کار مصور او هستند که مشخصا برای کودکان نوشته و تصویرگری شده‌اند.

آغاز داستان‌ها: اسطوره ۱ «کیومرث پادشاه»، پیروزی بر دیوها: اسطوره ۲ «هوشنگ شاه»، سوار بر اهریمن: اسطوره ۳ «تهمورس دیوبند»، ستمگر می‌آید: اسطوره ۴ «جمشید شاه»، داستان مارها: اسطوره ۵ «ضحاک ماردوش»، نخستین انقلاب تاریخ: اسطوره ۶ «آفریدون». این کتاب‌ها شش جلد از این مجموعه هستند که تاکنون در انتشارات چکه منتشر شده‌اند.

آرمان آرین همچنین از نگارش چندین اثر از جمله رمان‌های هفت‌گانه «هفت فرمانروا» خبر داد. این مجموعه داستانی میان زمان معاصر و تاریخ کهن ایران است که مشخصا میان هفت پادشاه مهم و تاریخی ایران با یک خط داستانی پلی به امروز می‌زند.

شوتروک ناهونته (ایلام میانی)، دیا اَکو (مادی)، داریوش بزرگ هخامنشی، مهرداد بزرگ اشکانی، شاپور بزرگ ساسانی، بهرام گور ساسانی و بهرام چوبینه (انتهای ساسانیان) در زمره این آثار این مجموعه هستند که تاکنون سه جلد آن‌ها به ناشر داده شده است.

انتشارات زعفران مسوولیت نشر این مجموعه را بر عهده دارد.

پنج‌گانه «پتش خوارگر» در زمره آثار دیگر این نویسنده است که جلد اول آن در انتشارات افق منتشر شده است. بنا به گفته آرین، این پنج‌گانه برای نخستین‌بار رمانی برگرفته‌شده از اوستا و بندهش است و بقیه آن در حال نگارش است.

«بازی رایانه‌ای رستم‌نامه» از دیگر کارهای آرین است که برای گروه بازی‌سازی خورشید برتر طراحی و نوشته شده است.

آرمان آرین متولد ۱۳۶۰ در تهران، کارشناسی ارشد سینما دارد. اولین سه‌گانه او «پارسیان و من» رمانی اسطوره‌ای حماسی بود.

او تا به حال برنده چند جایزه از جمله جایزه کتاب سال (۱۳۸۴)، جایزه جشنواره شورای کتاب کودک (۱۳۸۵) و لوح تقدیر از IBBY دانمارک (۲۰۰۸) شده است.

نظر شما