شناسهٔ خبر: 33801 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

راه اندازی اولین آکادمی شبیه سازی دادگاه برای دانشجویان حقوق

اولین آکادمی موت کورت کشور (مسابقات شبیه سازی جلسات دیوان داوری) طی مراسمی ۲۴ خرداد ماه جاری در محل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه افتتاح می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، بهزاد رضوی‌فرد ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به جایگاه دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه‌ی تخصصی علوم انسانی و اجتماعی کشور و ظرفیت‌های بالای استادان و دانشجویان آن و نیز با هدف آشنایی و آمادگی بیشتر دانشجویان حقوق برای رقابت های بین المللی، اولین آکادمی موت کورت (مسابقات شبیه سازی جلسات دیوان داوری ) کشور در این دانشگاه راه اندازی می شود.

وی در ادامه با معرفی حوزه‌ فعالیت تخصصی موت کورت‌ها به موفقیت تیم های دانشجویی دانشگاه در طی دو سال گذشته اشاره و بیان داشت: موت کورت دادگاه‌های شبیه‌سازی شده‌ای است که در عرصه بین‌المللی شناخته شده است و با راه اندازی  آکادمی موت کورت در دانشگاه علامه طباطبائی زمینه‌ مناسب برای آمادگی بیشتر تیم‌های دانشجویی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و انتقال آخرین دستاوردها در این عرصه با حضور استادان داخلی و خارجی فراهم خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی افزود: خوشبختانه در طی دو سال گذشته تیم های دانشجویی اعزام شده در بخش موت کورت داوری و موت کورت جساب موفقیت های چشمگیری داشته و صاحب مقام شدند و امیدواریم با راه اندازی این آکادمی و تشکیل تیم های بیشتر در همه حوزه ها، شاهد موفقیت های روز افزون دانشجویان باشیم.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی های به عمل آمده این آکادمی در ۴ رشته تخصصی معتبر و شناخته شده بین‌المللی شامل: موت کورت داوری، موت کورت فیلیپ جساب، موت کورت ژان ژاک روسو و موت کورت هانری دونان فعالیت خواهد داشت.

لازم به ذکر است این مراسم ۲۴ خرداد ساعت ۱۱ در محل دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار خواهد شد.

نظر شما