شناسهٔ خبر: 33864 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سند تحول نشریات علمی حوزه تدوین شد

سند تحول نشریات علمی حوزه دین توسط معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و با همکاری خانه نشریات علمی حوزوی تدوین شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در این سند که دوره اجرای برنامه‌های عملیاتی در افق ۵ ساله از سال ۹۴  تا ۹۹ است، وضع موجود و مطلوب، ضعف‌ها و تهدیدها، قوت‌ها و فرصت‌ها، راهکارها و برنامه‌های تحولی نشریات علمی حوزه دین تبیین شده است.

فعال سازی خانه نشریات علمی حوزوی یکی از برنامه‌های عملیاتی در افق ۵ ساله این سند است که خانه نشریات مجری آن است.

تصویب انواع حمایت‌های معاونت پژوهش از نشریاتی که موفق به اخذ رتبه علمی شوند، تشکیل سازمان توزیع نشریات، انتشار چند نشریه گلچین از مقالات نشریات دیگر به زبان فرهنگ‌های مختلف، جشنواره سالانه نشریات علمی حوزه دین و معرفی و تجلیل برترین‌ها، برگزاری کارگاه‌های تخصصی مدیران اجرایی، اجرای طرح دستیاران پژوهش به منظور مقاله کردن ایده‌ها و دیدگاه‌های علمی صاحبنظران حوزه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، انتشار نشریات در فضای مجازی و توسعه فضای نمایه نشریات به نشریات خارجی معتبر از دیگر برنامه‌های این سند است.

همچنین در این سند مواردی همچون اجباری کردن ارائه مقاله علمی مستخرج از پایان‌نامه های سطح سه و چهار، برگزاری نشست های سالانه هم اندیشی مسئولان نشریات، برپایی کارگاه‌های تخصصی دانش افزایی دست اندرکاران نشریات، انتشار خبرنامه داخلی خانه نشریات، اعتباربخشی به مقالات علمی در نظام آموزشی و پژوهشی حوزه، اجرای طرح مطالعاتی راه‌های حمایت و تقویت نشریات علمی و آسیب‌شناسی آن و... مورد اشاره قرار گرفته است.

این سند در ششمین گردهمایی مدیران مسئول و سردبیران نشریات علمی حوزوی که شامگاه چهارشنبه برگزار شد مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت با ۴۶ رای موافق و ۳ رای مخالف به تصویب رسید.

نظر شما