شناسهٔ خبر: 33883 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«چشمه» را با موضوع خشکسالی می‌سازم/ درامی عاشقانه و پر تعلیق

فرهاد مهران فر قرار است فیلمنامه «چشمه» را با موضوع خشکسالی و کمبود آب شهریور ماه مقابل دوربین ببرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فرهاد مهران‌فر کارگردانی که در ساخت غالب آثارش مسائل بومی را در نظر می‌گیرد درباره تولید فیلم سینمایی «چشمه»  گفت: پروانه نمایش فیلم سینمایی «چشمه» را سال گذشته دریافت کردم و اگر از حمایت حداقلی فارابی برخوردار شوم به زودی آن را کلید می‌زنم. وقتی پای بنیاد سینمایی فارابی به میان می آید، فیلمسازان مستقل می تواند به واسطه این حمایت اندک هم برای تولید آثار خود اسپانسر جذب کنند به همین دلیل در نظر دارم پس از دریافت این حمایت، شهریور و یا اوایل مهرماه فیلم را کلید بزنم. 

وی با اشاره به اینکه فیلمنامه «چشمه» یک درام عاشقانه با مضمون آب است، بیان کرد: همانطور که می‌دانیم ایران گرفتار سه دهه خشکسالی در فلات مرکزی شده و این خشکسالی باعث شده تا مساله کم آبی جدی باشد از همین رو مشکل کمبود آب را با درامی عاشقانه در این فیلمنامه سینمایی مطرح می کنم.

کارگردان فیلم «سرزمین رها» ادامه داد: طی تحقیقاتی که در مسیر نگارش فیلمنامه «چشمه» انجام دادم به این جمع بندی رسیدم که خشکسالی، زندگی زیست محیطی مردم را نیز تغییر داده است. به عنوان مثال خشک شدن دریاچه هامون باعث شد بخشی از ساکنان زابل به گرگان کوچ کنند، همچنین خشکسالی باعث افزایش ریزگردها شده است.

این کارگردان درباره بازیگران فیلم «چشمه» گفت: از بازیگران حرفه ای برای حضور در این فیلم دعوت کرده ایم و بنا داریم یک درام عاشقانه و پر از تعلیق را با موضوع آب به عنوان یک چالش ملی به تصویر بکشیم.

مهران‌ فر در پایان گفت: فیلم «چشمه» با حمایت بنیاد سینمایی فارابی، سازمان آب و فاضلاب کشور، سازمان میراث فرهنگی و استانداری های یزد، اصفهان و کرمان تولید می شود.

نظر شما