شناسهٔ خبر: 33898 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عامل ضرب و شتم عکاسان خبری توبیخ شد/ به مسوولان نزدیک نشوید!

سخنگوی ارشاد با مذموم دانستن برخوردهای خارج از عرف با نمایندگان رسانه‌ها، از توبیخ یک کارمند این وزارتخانه که درمراسم بازگشایی ارکستر موسیقی ملی چند عکاس خبری را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که چه توضیحی درباره ضرب و شتم تعدادی از عکاسان خبری در مراسم بازگشایی ارکستر موسیقی ملی که شب 20 خرداد در تالار وحدت در تهران برگزار شد، دارید؟، گفت: این برخوردها آنقدر هم مهم نبود که رسانه‌ای شود و به آن پرداخته شود. برخوردی بوده است که یکی از پرسنل وزارت ارشاد انجام داده است که البته این فرد به خاطر رفتار تُندی که داشته است، توبیخ شده است.

وی در واکنش به این نکته که البته این برخورد اینقدرها هم سطحی نبوده کما اینکه یکی از عکاسانی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌، گفته که در اثر سیلی که به او اصابت کرده، از بینی‌اش خون جاری شده و یک عکاس دیگر هم مدعی است که پهلویش بر اثر لگدی که این فرد به او زده، هنوز کبود است، عنوان کرد: به هر حال همانطور که اعلام کردم این فرد توبیخ شده است گرچه او سعی داشته که به وظایف خودش عمل کند.

سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: وقتی در چنین برنامه‌هایی ازدحامی صورت می‌گیرد و دست‌اندرکاران برنامه سعی می‌کنند امکان و مسیری را برای عبور شخصیت‌ها و مسئولان فراهم کنند، یک نفر بر اساس برداشت شخصی خودش می‌خواهد افرادی را کنار بزند که راه باز شود؛ این اتفاق هم در همین حد بوده و بیشتر درگیری لفظی و در حد یک مشاجره بین یکی از کارکنان وزارت ارشاد یا دو تن از عکاسان خبری بوده است تا برخورد فیزیکی.

نوش‌آبادی با بیان اینکه در این برخورد هیچگونه تعمدی نبوده با این حال هیچ صلاحی هم در این برخورد نبوده است، گفت: جامعه خبرنگاری جامعه محترمی است چه عکاسان چه خبرنگاران و آنها گاهی از سر علاقه‌مندی گاهی فاصله‌ها را با مسئولان رعایت نمی‌کنند و بیش از حد به آنها نزدیک می‌شوند و از طرف دیگر بعضی فکر می‌کنند که نزدیکی بیش از حد خبرنگاران و عکاسان به مسئولان، ممکن است موجب بروز مشکلاتی شود و این فرد هم احتمالاً از سر دلسوزی این کار را کرده است.

وی ادامه داد: در بعضی جاها که ازدحام می‌شود، ممکن است یکی دو نفر هم دچار آسیب‌هایی بشوند ولی هیچکس صحه نمی‌گذارد روی این کار و کار، کار ناموجهی بوده و هر کس که عامل این اتفاق بوده است، از نظر ما قصور کرده است با این حال از نظر ما باید با صبر و تحمل و بردباری بیشتری با اینگونه مسائل برخورد شود و ما هم امیدواریم دیگر از این اتفاقات، تکرار نشود.

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به این سوال که به هر حال وجهه منفی چنین برخوردهایی برای وزارت ارشاد و شخص وزیر ارشاد هم باقی خواهد ماند و آسیبی است که ممکن است تا درازمدت از بین نرود. از این نظر آیا قرار هست که با عامل این اتفاق و موارد مشابه برخوردهای قاطع‌تری صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاهی نباشیم؟، گفت: مطئمن باشید که آقای وزیر هم این قبیل برخوردها را قبول ندارد و خود ایشان هم تواضع خاصی دارند و ارتباط شخص آقای وزیر با نمایندگان رسانه‌ها، نزدیک و دوستانه است. ما حاضر هستیم که هر کدام از افرادی که آسیبی به آنها وارد شده، اگر صحبتی دارند یا مطلبی که بخواهند پیگیری کنیم، به آنها کمک کنیم. ضمن اینکه شخص آقای وزیر هم نارضایتی خود را از این حرکت اعلام کرده و به این فرد تذکر هم داده شده و مورد توبیخ قرار گرفته است.

نظر شما