شناسهٔ خبر: 33920 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توجه به اخلاق در مدارس علمیه کمرنگ شده است

دبیر همایش سالانه اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: متاسفانه توجه و تمرکز به اخلاق در میان طلاب مدارس علمیه حال حاضر کم رنگ شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام حسن غزالی در همایش سالانه اخلاق حوزه علمیه اصفهان که در تالار اهل بیت(ع) و با حضور محققان و پژوهشگران حوزوی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش به همت واحد قرآن و تربیت ذیل مجموعه معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان است.

وی ادامه داد: همه اقدامات واحد مشاوره و اخلاق معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در راستای تحکیم اخلاق اسلامی و تربیت دینی و متخلق به اصول برجسته اخلاق طلاب است، بر این اساس همایش سالانه اخلاق برگزار می‌شود.

دبیرهمایش سالانه اخلاق حوزه علمیه اصفهان، با بیان این که چنانچه یک نظر و بررسی اجمالی به سیره عالمان گذشته حوزه چون امام راحل داشته باشیم، متوجه می‌شویم چه میزان آن عالمان دینی به بحث اخلاق در کنار مباحث آموزشی و تحصیلی تاکید داشته و برای اساتید اخلاق خود چه احترام خاصی قائل بودند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توجه به اخلاق در حوزه‌های علمیه و اثرگذاری این امر در سیر و سلوک الهی، افزود: متخلق بودن به اخلاق اسلامی میراث حوزویان از عالمان گذشته است، ولی متاسفانه توجه و تمرکز به اخلاق در میان طلاب مدارس علمیه حال حاضر کم رنگ شده و لازم است که با برگزاری چنین همایش‌هایی باعث یادآوری و تاکید بر این امر شویم.

حجت‌الاسلام غزالی با اشاره به این که در این همایش بالغ بر ۶۰ مقاله تخصصی از سوی محققان حوزوی ارسال شده، گفت: همایش سالانه اخلاق حوزه علمیه اصفهان امسال با رویکرد ارائه راه‌کارهای عملی، به بررسی مقالات پرداخته و سعی کرده بر عملی بودن راهکارها و مقالات تاکید ورزد.

وی در پایان تخصیص ساعاتی برای مشاوره و راهنمایی ویژه طلاب، تولید نرم افزارهایی چون خانواده و اخلاق، تهیه و تولید نشریه رشد، اجرای طرح حضور اساتید اخلاق برای یک مدت مستمر و دائمی در مدارس علمیه و اجتماع طلاب جوان و برگزاری جلسات هفتگی اخلاق با حضور اساتید اخلاق برجسته از سراسر کشور را از جمله برنامه‌های معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان دانست.

نظر شما