شناسهٔ خبر: 33922 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اتاق پژوهش های دینی در دانشگاه اوراسیای قزاقستان افتتاح شد

اتاق پژوهش دینی در کرسی دین شناسی دانشگاه اوراسیای قزاقستان با حضور آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی افتتاح شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ این اتاق با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه اوراسیا تجهیز و آماده شده و تفاهمنامه ای در این زمینه به امضای دو طرف رسید.


به گزارش مجمع تقریب مذاهب اسلامی آیت الله اراکی در این مراسم با تشکر از مسئولین، اساتید و دانشجویان این دانشگاه، به پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها ، مخصوصا در حوزه مسائل و پژوهش های دینی آمادگی مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی و نهادهای جمهوری اسلامی ایران را برای تداوم و گسترش همکاری ها اعلام کرد.

رایزنی فرهنگی و کرسی دین شناسی علاوه بر همکاری در زمینه های مختلف، با برگزاری همایش خواجه احمد یسوی در بهمن ماه سال گذشته وارد مرحله جدیدی شد که با افتتاح این اتاق زمینه پژوهش، ترجمه و برگزاری همایش و نشست های دینی، گفت و گوی ادیان وتبادل هیات و فراهم کردن زمینه تحصیل دانشجویان درحوزه دین شناسی فراهم خواهد شد.

در مراسم افتتاحیه این اتاق قاشقینبای رییس دانشکده علوم اجتماعی، مجتبی دمیرچی لو سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری قزاقستان، منوچهر متکی معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب، آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، محمد علی حلمی رییس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اصغر صابری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه حضور داشتند.

نظر شما