شناسهٔ خبر: 33923 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

موزه تمدن ایران در اینترنت راه اندازی شد

گنجینه ای از تصاویرِ اشیا، تندیس ها، سکه ها، مهرها و بناهای تاریخی ایران در دوره های مختلف، به همت موسسه مطالعات خلیج فارس در اینترنت گردآوری و راه اندازی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ تصاویر این موزه به پنج دوره پیش از هخامنشیان، هخامنشیان، پارتیان، ساسانیان و دوره اسلامی تقسیم شده است.

تصاویر این گنجینه نه تنها اشیای موزه های ایران، بلکه اشیای ایرانی که در برخی موزه های خارجی نگهداری می شوند را نیز دربر می گیرد.

توضیحات تصاویر به زبان انگلیسی است و بنیاد مطالعات خلیج فارس، آن را به ویژه برای آشنایی مخاطبان بین المللی با تاریخ و تمدن ایران و مقابله با «ایران هراسی» تهیه کرده است. 

روزبه پارساپور، مدیرعامل موسسه مطالعات خلیج فارس، در این باره به ایرنا گفت: کارشناسان جغرافیای سیاسی و باستان شناسی در این موسسه به منظور نشان دادن چهره حقیقیِ کهن ترین کشور تاریخ جهان یعنی ایران، پس از ماه ها تلاش موفق شدند موزه انگلیسی زبانی از تمدن غنی ایران متشکل از فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی را در فضای سایبری راه اندازی کنند. 

این موزه انگلیسی زبان که شرح حال تمدن غنی ایران از 7000 هزار سال پیش تا کنون را برای بازدید کننده های کشورهای مختلف جهان به نمایش می گذارد، برای نخستین بار است که در فضای اینترنت به چنین شیوه نوینی طراحی شده و به سهولت برای مردم جهان قابل دسترسی است. 

موزه تمدن ایران با این نشانی در دسترس است:

http://www.persiangulfstudies.com/IranMuseum تصاویری از این موزه را در زیر مشاهده می کنید.
 

 

 

نظر شما