شناسهٔ خبر: 33929 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشنواره فیلم شانگهای کلید خورد/ جنگ ستارگان با جکی چان

جشنواره فیلم شانگهای دیشب مراسم افتتاحیه خود را با حضور چهره‌هایی چون مایک تایسون و جفری کاتسنبرگ آغاز کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، جکی چان و فن بینگ‌بینگ از مهمترین نام‌های داخلی حاضر در مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای بودند.

تایسون بوکس‌باز آمریکایی در یک فیلم زندگینامه‌ای چینی با عنوان «آی‌پی من ۳» حضور دارد. این فیلم سومین فیلمی است که بر مبنای زندگی استاد بزرگ ییپ‌من (یا آی پی‌من) از هنرمندان رزمی‌کار چینی و استاد بروس لی، ساخته شده است.  کاتسنبرگ هم از مسافران همیشگی این شهر برای داشتن کاری محلی با همکاری «دریم ورکز اورینتال» در چین است.

هجدهمین دوره این جشنواره که از دیروز ۱۳ ژوئن شروع شد تا ۲۱ ژوئن ادامه می‌یابد.

جکی چان

مسئولان امسال قول داده‌اند تا ۴۰۰ بازیگر و چهره شناخته شده را در این جشنواره همراه داشته باشند که یارون کواک، دونی ین، ادی پنگ، سیمون یان و تونی جای تایلندی از جمله آنها هستند. از کارگردان‌های حاضر نیز می‌توان از چن کایگه، ریموند وانگ، دانته لام، شونجی آیوای ژاپنی و درک یی کارگردان فیلم افتتاحیه این جشنواره یعنی «من یکی هستم» نام برد.

از ایران فیلم «جامه‌دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی در جشنواره شرکت دارد که وی به همراه مهتاب کرامتی و مصطفی زمانی در جشنواره حضور یافته است.

شرکت کنندگان از کره‌جنوبی برای بیماری خطرناک مِرس با کنترل بسیار قادر به حضور هستند و کیم هی-جی یکی از کره‌ای‌های حاضر است که به دلیل این که از اعضای گروه داوری بود، اجازه حضور یافت.

آندری زویاگینتسف کارگردان روسی خالق «لویاتان» امسال مسئولیت هدایت هیات داوران فستیوال فیلم بین‌المللی شانگهای را در بخش اصلی رقابتی بر عهده دارد. «لوایاتان» از جمله فیلم‌هایی است که قرار است در خارج از بخش رقابتی این جشنواره نیز به نمایش دربیاید.

مالکوم کلارک کارگردان بریتانیایی مسئولیت اداره هیات داوران بخش مستند فستیوال را بر دارد و هیات داوران انیمیشن نیز به رهبری ایشو پاتل به انتخاب بهترین‌ها می‌پردازد.

عوامل چهل سالگی در شانگهای

برخلاف سال پیش که فیلم مشهور هالیوودی «ترنسفورمرز» فیلم اختتامیه جشنواره بود، امسال فیلم‌هایی چون فیلم آنتوان فوکوآ که درامی درباره بوکس با عنوان «چپ دست» با بازی جیک جیلنهال است و برای اولین بار در این جشنواره اکران جهانی خود را آغاز می‌کند، بیشتر فرصت ابراز پیدا می‌کنند.

فیلم اختتامیه جشنواره نیز که شب ۲۱ ژوئن به نمایش درمی‌آید فیلمی چینی-روسی با عنوان «باله در شعله‌های جنگ» خواهد بود که به کارگردانی یاچون دونگ چینی و نیکیتا میخالکوف روسی ساخته شده تا نشان دهنده دوستی بین چین و روسیه از طریق داستانی عاشقانه در میانه جنگ جهانی دوم باشد. این فیلم به مناسبت هفتادمین سال پایان جنگ جهانی دوم ساخته شده است و جشنواره بخش ویژه‌ای را به فیلم‌هایی با این موضوع اختصاص داده است. «کازابلانکا»، «طبل حلبی» ساخته فولکر اشلندورف آلمانی بر مبنای رمانی از گونتر گراس و مستند هولوکاستی «شب سقوط می‌کند» ساخته آندری سینگر از جمله فیلم‌های این بخش هستند.

«مرد پرنده ای» و «ضربه شلاق» فیلم‌های موفق اسکاری از جمله فیلم‌های سینمای آمریکا هستند که در این جشنواره به نمایش در می‌آیند.

این جشنواره امسال شانس دیدن ۶ فیلم از مجموعه «جنگ ستارگان» را تدارک دیده و در بخشی با عنوان «هفته فیلم‌های اکشن جکی چان» نیز شماری از فیلم‌های این چهره مشهور را که در عین حال ارایه‌دهنده فرهنگ چینی هستند، اکران می‌کند. 

نظر شما