شناسهٔ خبر: 33946 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رقابت «من می‌خوام شاه بشم» در آمریکا

مستند سینمایی «من می­‌خوام شاه بشم» به کارگردانی مهدی گنجی به عنوان تنها نماینده ایران در جشنواره بین­‌المللی AFI DOCS که به «سیلور داکس» معروف است با فیلمهای دیگری از سراسر دنیا رقابت می‌کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ این رویداد یکی از معتبرترین جشنواره های تخصصی فیلم مستند آمریکا است که طی روزهای ۲۷ تا ۳۱ خرداد ماه در پایتخت آمریکا، واشنگتن دی سی، برگزار می‌شود.

 

گفته می‌شود این جشنواره که با حمایت موسسه فیلم آمریکا و شبکه دیسکاوری برگزار می‌شود، مورد توجه بسیاری از رهبران سیاسی و فعالان اجتماعی است و هر ساله با حضور فیلم‌هایی از سراسر جهان، بیش از ۲۵۰۰۰ بیننده را با سینمای مستند پیوند می‌دهد.

 

فیلم مستند ۷۰ دقیقه‌ای «من می‌خوام شاه بشم» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستندی درباره «عباس برزگر» است که با کمک خانواده‌اش از توریست‌های خارجی در دهکده­‌ی گردشگری‌اش پذیرایی می‌کند و آنها را به دیدن عشایر می‌برد، اما او یک رویای بزرگ در سر دارد...

 

این مستند ضمن کسب جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند از سی و سومین جشنواره فیلم فجر، تا کنون در جشنواره‌های آمستردام (ایدفا)، شفیلد انگلستان، مونیخ آلمان، میلنیوم بلژیک، پلنت داکس لهستان به نمایش در آمده و کاندید دریافت جایزه شبکه تی آر تی ترکیه بوده است.

 

«من می‌خوام شاه بشم» به زودی در گروه سینمایی هنر و تجربه هم به روی پرده می­‌رود.

 

از دیگر عوامل تولید این فیلم می‌توان به سحر رضوی (تهیه­‌کننده)، اسماعیل منصف (تدوینگر)، حسن مهدوی و رضا گدازگر (صداگذار)، امین بهروز زاده و شعیب کمین پور (آهنگساز)، علی باقری (عکاس و طراح پوستر) و پویان شعله ور (کالریست) اشاره کرد.

نظر شما