شناسهٔ خبر: 33954 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه قرآن کریم دهه نخست ماه مبارک رمضان گشایش می‌یابد

حجت الاسلام حشمتی گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دهه نخست ماه مبارک رمضان افتتاح می شود و هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۴ درمحل باغ موزه دفاع مقدس دایر خواهد بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تأکید بر این که کمیته های محتوایی و پیشتیبانی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برنامه های مناسبی برای این دوره از نمایشگاه در نظر گرفته اند گفت: نمایشگاه قرآن در دوره بیست و سوم با مشارکت شهرداری تهران و در محل باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار می شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همه بخشها و کمیته های نمایشگاه قرآن تلاش می کنند با تدارک برنامه های متنوع و فعالیتهایی گسترده، پاسخگوی مخاطبان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه باشند.

وی بخش های محتوایی و پشتیبانی نمایشگاه قرآن را شامل کمیته های کودک و نوجوان، هنرهای نمایشی، هنری و میراث، سازمانها و نهادها، حوزه، دانشگاهی، حجاب و عفاف، مراسم و مناسبتها، آموزش و پرورش، مکتوب، روابط عمومی، فروش ناشران، محصولات هنری، بین الملل، خادمان قرآن، دیجیتال برنامه ریزی، بانوان و شوراهای برنامه ریزی ذکر کرد.

حشمتی با بیان اینکه در بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نفی خشونت در قرآن تأکید می‌شود، گفت: اسلام دین مهربانی است و با خشونت مخالف است به همین جهت ما در نمایشگاه قرآن معرفی اسلام رحمانی را در دستور کار قرار داده‌ایم. همچمنین در حاشیه این نمایشگاه به موضوع محیط زیست به ویژه اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب توجه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم تولید محصولات فاخر قرآنی در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: بهترین روش برای معرفی قرآن به مردم استفاده از ابراز هنر است. به همین جهت ما در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سعی کردیم با استفاده از این ابزار مردم را به صورت غیرمستقیم به فعالیت در عرصه‌های مختلف قرآنی تشویق کنیم. برهمین اساس بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با توجه بیشتر به مباحث هنری برگزار می شود. تولید آثار حجمی ، تولید و نمایش فیلم و انیمیشن با موضوعات قرآنی و به طور کلی توجه بیشتر به مباحث هنری در نمایشگاه قرآن از مهمترین رویکردهای نمایشگاه ها قرآن در سال جاری است.

وی با بیان اینکه امسال هم‌زمان با ماه مبارک رمضان و در کنار بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در ۳۰ استان کشور نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود، گفت: این اقدام با هدف ایجاد فضایی قرآن در کشور است که امیدواریم با برگزاری این نمایشگاه‌ها گامی به سوی تحقق سبک زندگی قرآنی برداریم.

نظر شما