شناسهٔ خبر: 33966 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آثار حجمی هنرمند ایرانی مقیم اتریش در موزه هنرهای معاصر تهران

نمایشگاه آثار نقاشی و حجمی مهرداد صدری هنرمند ایرانی مقیم اتریش با عنوان «در بودن با خویشتن و جهان» در محل موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، قرار بود در این نمایشگاه علاوه بر ارایه آثار مهرداد صدری ، آثار بیژن بصیری یکی دیگر از هنرمندان ایرانی خارج از کشور افتتاح شود اما بنا به توضیح مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و رییس موزه هنرهای معاصر تهران شرکت باربری که قرار بود آثار بصیری را به تهران منتقل کند بد قولی کرده و این آثار از هفته آینده در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. 


ملانوروزی عصر یکشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه اظهارداشت: حدود پنج میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند ، نمی توان از هنرهای معاصر و تجسمی سخن گفت و بی توجه به آثار این تعداد شهروندان ایرانی بوده و یا آنها را ندیده گرفت. 

وی در خصوص نمایشگاه آثار حجمی در محل موزه هنرهای معاصر گفت که از ۱۰ سال پیش آثار مهرداد صدری را که در اتریش ساکن است دنبال می کرده و نمایشگاه حاضر نیز با همکاری سفارتخانه های ایران در ایتالیا و اتریش و همچنین سفارتخانه های این دو کشور در تهران برگزار شده است. 

صدری نیز خود طی سخنانی اظهارداشت: هنوز هم باور دارم که در نقاشی آدمی می تواند موقعیت تاثیرگذاشتن بر بیننده را به دست آورد؛ تاثیرگذاشتن و تاثیرپذیرفتن دو سوی خلق یک اثر هنری است و نقاش به خودی خود طرف خطاب با بینندگانش قرار می گیرد. 

نمایشگاه آثار نقاشی و حجمی صدری از امروز تا روز ۱۶ مرداد در محل موزه هنرهای معاصر تهران دایر است. 

نظر شما