شناسهٔ خبر: 33975 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جنتی : وزارت ارشاد هیچ کنسرت دارای مجوز را لغو نکرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید تاکنون هیج کنسرت دارای مجوزرا لغو نکرده و از اجرای آن در چارچوب مقررات حمایت کرده است .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، علی جنتی یکشنبه شب در آیین گرامیداشت حماسه ۲۴ خرداد با عنوان جشن حضور در سالن ترییت معلم شهید پاکنژاد یزد افزود: صدور مجوزر برای اجرای کنسرت در کشور بر اساس موازین شرعی و قانونی انجام می شود .

وی اضافه کرد: ما هر مجوزی که برای اجرای کنسرت های مختلف صادر کرده ایم پای اجرای آن طبق مقررات ایستاده ایم و از آن ها دفاع کرده ایم هرچند برخی افراد و گروه ها با اجتهاد خود بعضا مانع اجرای برخی از کنسرت ها می شوند.

وی اعلام کرد : در بعضی موارد دستگاه قضایی براساس وظایف ذاتی و به عنوان قوه مستقل در چارچوب وظایفش در این حوزه ورود و عمل کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: دولت در حوزه فرهنگ و هنر بر اساس توصیه های بنیانگذار جمهوری اسلامی ، مقام معظم رهبری ، مراجع عظام تقلید و همچنین طبق مقررات و موازین فعالیت می کند .

جنتی اضافه کرد : اگر هرگونه فعالیت فرهنگی ، ادبی و هنری در چارچوب مقررات و ضوابط ترسیم شده اجرا شود قطعا هیچگونه مشکلی نیست و راهبرد دولت در حوزه فرهنگ همان انجام امور طبق مقررات و ارزش نهادن به صاحبان و پیشکسوتان فرهنگ و هنر این مرز و بوم است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به خلق حماسه سیاسی ملت ایران در انتخابات روز ۲۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۲ و انتخاب دکتر حسن روحانی اشاره کرد و گفت: ملت ایران به فرمان مقام معظم رهبری لیگ گفتند و در روز ۲۴ خرادماه یک حماسه بزرگ سیاسی را آفریدند .

جنتی افزود: با عنایت خداوند متعال، حمایت های رهبر فرزانه ، درایت و هوشیاری مردم و حضور آگاهانه آنها انتخابات ۲۴ خرادماه ۱۳۹۲ ببسیار حماسی و پرشور برگزار و زمینه برای نقش آفرینی دولت تدبیر و امید ایجاد شود .

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زمانی دولت روحانی بر سر کار آمد که کشور در ابعاد مختلف و بخصوص در حوزه اقتصادی با رکود و تورم مواجه بود و ما تورم بالای ۳۴ درصد را تجریه می کردیم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و دیپلمات های کار کشته آن تلشا وسیعی را در حوزه هسته ای آغاز کردند و در حال حل و فصل مسایل و مشکلات ناشی از صدور قطعنامه هاو تحریم هایی است که در دولت پیشین از آن به عنوان کاغذ پاره یاد می شد. 

جنتی اظهار کرد : دولت تدبیر و امید علیرغم برخی مشکلات با قدرت و درایت ، هم افزایی و هم اندیشی با دلسوزان کشور برای حل معضلات و خدمت به مردم وارد صحنه شد .

وی ادامه داد : هدف این دولت پیگیری امور مختلف و سامان دادن به مشکلات در قالب کارهای علمی و کارشناسی شده و بدو از ارائه آمارهای دورغ و بکارگیری افراد با تجریه در کابینه انجام شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: از اهداف همیشکی این دولت تقویت وفاق ملی و همبستگی بود که متاسفانه در هشت سال دولت قبل دچار خدشه و آسیب جدی شده بود .

جنتی اضافه کرد : شعار اصلی این دولت از ابتدا تاکنون و در آینده شعار همدلی وفاق ملی با استفاده از نظرات سازنده دلسوزان به کشور و خدمان واقعی به ملت است .

جنتی گفت: در حوزه فرهنگ و هنر و بخصوص در بخش مطبوعات ملاک عمل قانونمداری و رعایت اصول و مقررات است و نشریات مخالف و موافق دولت نیز در دریافت یارانه ها هیچ تفاوتی ندارند و ملاک عمل به قانون و اجرای دقیق آن است .

وی افزود: فعالیت احزاب و گروه ها دورن نظام و تقویت آنها در چارچوب مقررات کشور و ایجاد احساس امنیت در تک تک مردم و شهرندوان نیز از دیگر برنامه های دولت ندبیر و امید است که با جدیت دنبال می شود .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ارتقای سطح فرهنگ و اخلاق در جامعه که متاسفانه در دولت گذشته نیز با برخی عملکردها دچار مشکل شده بود، جزو برنامه های مهم دولت است .

جنتی گفت: متاسفانه در بعد فرهنگی دچار یک انحطاط اخلاقی هستیم که رو به جلو در حرکت است و باید برای حل آن همه افراد و گروه ها در کنار دولت و در چارچوب مقررات و احترام به رای و نظر دیگران اقدام کنند .

وی افزود: پیشتر یک چهره نامناسبی از کشورمان با عنوان ایران هراسی در دنیا ایجاد کرده بودند که دولت در این مدت کوتاه برای حل آن اقداماتی انجام داده و قطعا این حرکت مهم ادامه خواهد داشت .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از افتخارات این دولت آن است که برجسته ترین دیپلمات های دنیا در برابر تیم مذاکره کننده ما قرار می گیرند و ما برای گرفتن حق خود و مطالبات ملت و کشور فعالیت می کنیم .

جنتی اظهار داشت: علیرغم سخت کوشی و تلاش صحیح و جدی تیم مذاکره کننده ما، در این عرصه مهم باز عده ای در کشور کنار گود نشسته و با عملکرد خود تیم قوی ما را تضعیف می کنند .

وی تاکید کرد : بدون شک تیم مذاکره کننده ما را افراد دلسوز و ولایتمدار تشکیل می دهند که بصورت مستمر و منظم گزارشات فعالیت های خود را به اطلاع مسوولان نظام می رسانند . 

اجرای برنامه موسیقی زنده ، پخش کلیپ و سخنرانی استاندار و نمایندگان تشکلهای سیاسی از دیگر برنامه های این همایش بود.

نظر شما