شناسهٔ خبر: 34000 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین نامه پذیرش دکتری ابلاغ شد/ توقف پذیرش در رشته‌های کم امکانات

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آزمون عمومی دکتری برگزار و دانشجویان معرفی می‌شوند، آزمون تخصصی توسط دانشگاه برگزار شده و دانشجویان دکتری نیز توسط دانشگاه پذیرش می‌شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز در مراسم بدرقه کاروانی اعزامی به رقابت‌های بیست و هشتمین یونیورسیاد ورزشی دانشجویان جهان که در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، در خصوص حذف آیین‌نامه دکترای تخصصی گفت: آیین‌نامه حذف کنکور دکترا ابلاغ شده است یعنی آزمون عمومی آن برگزار می‌شود. دانشجویان به دانشگاه معرفی می‌شوند و هر دانشگاه آزمون تخصصی برگزار کرده و پذیرش می‌کند.

وی در ادامه در خصوص توقف پذیرش دانشجو در ۱۶۰ رشته، گفت: این رشته‌ها شامل رشته‌های دانشگاه آزاد و برخی رشته‌هایی می شوند که حداقل امکانات را برای پذیرش دانشجو نداشته اند. بر همین اساس پذیرش در آنها را متوقف کرده ایم.

وزیر علوم درباره حذف کنکور سراسری نیز گفت: در کنکور امسال حدود ۸۸۷ هزار نفر شرکت کردند. در حال حاضر تعداد صندلی‌ها در دانشگاه‌ها بیش از نفرات شرکت‌کننده است و اگر داوطلبان درست انتخاب کنند، می‌توانند همه وارد دانشگاه شوند. مگر اینکه برخی بخواهند رشته‌هایی را انتخاب کنند که داوطلب بیشتری دارد.

فرهادی یادآور شد: در رشته فنی مهندسی تعداد شرکت‌کنندگان کمتر از صندلی‌های موجود بود.

نظر شما