شناسهٔ خبر: 34026 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فردا، آخرین مهلت استعفای روسای واحدها که قصد شرکت در انتخابات مجلس را دارند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی از ابلاغ بخشنامه‌ای به همه واحدهای این دانشگاه خبر داد که براساس آن هرکدام از روسای واحدهای دانشگاه که قصد کاندیدا شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند، باید قبل از 27 خردادماه از مسئولیت خود در دانشگاه استعفا دهند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ حمید میرزاده با تاکید بر اینکه بخشنامه مذکور مصوب مجلس شورای اسلامی است، اظهار کرد: این بخشنامه‌ در اواسط اردیبهشت ماه به همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد که طبق آن هرکدام از روسای واحدهای دانشگاه که قصد کاندیدا شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند باید قبل از ۲۷ خردادماه از مسئولیت خود در دانشگاه استعفا دهند.

 

وی ادامه داد: ابلاغ این بخشنامه به همه واحدها نشان دهنده این پیام است که روسای واحدها حق دخالت در انتخابات را ندارند، جایگاه دانشگاه، یک جایگاه علمی، فرهنگی، اسلامی، فناوری و پژوهشی، رسالت ما توسعه کارآفرینی دانش بنیان است و این عرصه‌ها آنقدر وسیع و عمیق هستند که اگر رییس یک واحد بخواهد به وظایف خود عمل کند فرصتی برای فعالیت سیاسی نخواهد داشت .

وی با بیان اینکه همه مسئولین دانشگاه آزاد از دخالت یک سویه و جانب‌دارانه از جناح و یا کاندیدای خاص منع شده‌اند تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مستقل است و بدهی به گروه‌ها، احزاب و جناح‌های چپ و راست ندارد.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این دانشگاه در چارچوب نظام و مقررات کشور، قوانین دانشگاه و اسناد بالادستی نظام فعالیت می‌کند و با تخلفاتی مبنی بر اینکه فردی از امکانات دانشگاه آزاد له یا علیه کاندیدایی استفاده کرده است، طبق مقررات برخورد می‌شود.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به فعالیت تشکل‌های دانشجویی گفت: تشکل های دانشجویی در چارچوب مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی وظایف خود را انجام می دهند. تشکل‌های دانشجویی با گرایش‌های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارند و دانشگاه از برنامه‌های هر کدام از این تشکل‌ها که بر اساس مصوبه تشکیل شده باشند حمایت می‌کند، اما همین تشکل‌ها نیز باید طبق قانون درموضوع انتخابات وارد شوند.

نظر شما