شناسهٔ خبر: 34040 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی منتفی شد

کنگره شعر مقاومت بین‌الملل که به منظور شناسایی استعدادهای جدید و ارتباط با شاعران در منطقه برگزار شده بود، در آستانه پنجمین دوره خبرهایی مبنی بر منتفی شدن برگزاری آن در دوره‌های آتی به گوش می‌رسد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ کنگره شعر مقاومت اسلامی کار خود را همزمان با بیداری اسلامی میان کشورهای همسایه با هدف شناسایی فعالان فرهنگی در این زمینه، انتقال فرهنگ مقاومت به دیگر کشورها و حمایت از جنبش‌‌های ضد سرمایه‌داری آمریکا از سوی بنیاد روایت فتح برگزار شد. این همایش در چهار دوره برگزاری خود توانست میزبان شاعرانی از کشورهای منطقه باشد که در بحبوحه انقلاب‌های منطقه و با وجود شرایط گاه خطرناک به کشور آمدند تا پیام‌آوران مردم کشورهای خود باشند.

کنگره پس از برگزاری دو دوره، عنوان بین‌المللی را هم به خود داد تا از این طریق بتواند فعالیت‌هایش را توسعه بیشتری ببخشد. در حالی که بهروز اثباتی، دبیر این کنگره، در هر دوره از گسترش فعالیت‌های کنگره و به ثمر رسیدن اهداف آن در میان اهالی ادب کشورهای اسلامی سخن می‌گفت، اخیراً زمزمه‌هایی مبنی بر منتفی شدن برگزاری این کنگره به گوش می‌رسد.

همزمان سیدمجتبی نوریان، مسئول روابط عمومی بنیاد روایت، نیز از دستور کار خارج شدن برگزاری این کنگره در بنیاد روایت خبر داد و گفت: همزمان با مدیریت جدید در بنیاد روایت، نحوه برنامه‌ها نیز کمی تغییر کرد. در این میان برخی از برنامه‌ها اضافه و برخی نیز حذف شده است. کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی از جمله کارها در زمان آقای اثباتی بود که در حال حاضر دیگر جزء برنامه‌های ما نیست.

نظر شما