شناسهٔ خبر: 34084 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بخش عفاف و حجاب به نمایشگاه قرآن کریم بازگشت

بخش عفاف و حجاب در بیست و سومین دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، به عنوان یکی از بخش‌های اصلی نمایشگاه فعالیت خواهد کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، علی اصغر زیلایی، معاون اجرایی بخش عفاف و حجاب بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اعلام این خبر گفت: سال گذشته در پی جا به جایی محل برگزاری نمایشگاه از مصلی امام خمینی(ره) به باغ موزه دفاع مقدس و وجود محدودیت فضایی، برخی بخش‌های نمایشگاهی کوچک‌تر یا حذف شدند. بخش عفاف و حجاب در دور قبلی نمایشگاه  قرآن حضور نداشت و بر اساس نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن شاهد برپایی غرفه‌های عفاف و حجاب در مصلی امام خمینی(ره) بودیم.

وی افزود: خوشبختانه امسال این بخش به عنوان یکی از بخش‌های اصلی نمایشگاه برپا خواهد شد. تا کنون با توجه به محدودیت‌های زمانی که سایت ثبت نام نمایشگاه در نظر گرفته بود، ۹۶ شخصیت حقیقی و حقوقی برای شرکت در این بخش نمایشگاهی ثبت نام کرده‌اند. مجموع مساحتی که برای این بخش درخواست شده ۱۵۰۰ مترمربع است.

زیلایی با اشاره به فعالیت‌های بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه اظهار کرد: بخش فروش قرار است تازه‌های تولید شده در زمینه عفاف و حجاب را به همراه پوشش‌های برگزیده دوره‌های قبل بر تن مانکن‌ها عرضه کند. اطلاعات جزئی‌تر مانند معرفی طراح لباس‌ها و نحوه برقراری ارتباط با آنها هم در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. وی افزود: غرفه‌ای برای فروش پارچه چادر مشکی در این بخش در نظر گرفته شده که تخفیفات ویژه‌ای به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد، کارگاهی هم در کنار این غرفه برپا می‌شود که افراد می‌توانند در صورت خرید پارچه، چادر را به صورت آماده از کارگاه تحویل بگیرند.

به گفته زیلایی، بخش علمی ـ دانشگاهی یکی دیگر از بخش‌های فعال این حوزه است که به برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی کاربردی می‌پردازد.

زیلایی با اشاره به برپایی بخش جنبی عفاف و حجاب گفت: این بخش شامل غرفه کودک و جنگ خوش‌حجابی خواهد بود. بازدیدکنندگان می‌توانند کودکان خود را به غرفه کودک بسپارند تا کارشناسان این بخش، بچه‌ها را برای ارائه ایده‌هایشان هدایت کنند. کودکان در این غرفه به کشیدن نقاشی‌های مرتبط با این موضوع می‌پردازند و در پایان هدایایی دریافت خواهند کرد.

زیلایی افزود: در جُنگ خوش حجابی، نیروهای راهنمای مجرب و دارای لباس‌های پوشیده، شاخه‌گل‌هایی را به دختران خردسال باحجاب و بانوان محجبه حاضر در نمایشگاه تقدیم می‌کنند تا با این تقدیر، خاطره خوشی از حضور در نمایشگاه در ذهنشان باقی بماند. بر اساس قرعه‌کشی روزانه ۵ نفر هم در جنگ خوش حجابی هدیه دریافت می‌کنند.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شهرداری تهران در محوطه عباس آباد شامل باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار می شود.

نظر شما