شناسهٔ خبر: 34107 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مجموعه «تاریخ جامع ایران» بیش از ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسید

آیین رونمایی مجموعه ۲۰ جلدی «تاریخ جامع ایران» امروز ۲۶ خرداد برگزار شد. از حاشیه‌های مهم این مراسم فروش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از این مجموعه و حضور گسترده رسانه‌های مکتوب، مجازی و چهره‌های فرهنگی، سیاسی و هنری بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ آیین رونمایی مجموعه ۲۰ جلدی «تاریخ جامع ایران» امروز ۲۶ خرداد با حضور آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پژوهشگران و محققان حوزه تاریخ در مرکز دایرة‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد.

* این مراسم با استقبال گسترده چهره‌های فرهنگی، سیاسی و هنری، نمایندگان رسانه‌های مکتوب و مجازی، نمایندگان شبکه‌های مختلف صداوسیمای جمهوری اسلامی و شبکه‌های خارجی، سفرای کشورهای مختلف و... روبه‌رو شد.

* اجرای این مراسم را صدرالدین شجره برعهده داشت. زمانی که موسوی بجنوردی در ابتدای این مراسم پیش از مجری از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای حضور وی روی سن دعوت کرد، هاشمی رفسنجانی به شوخی درخواست کرد تا مجری برای سخنرانی از او دعوت کند که در این هنگام شجره گفت: دعوت از شما برای سخنرانی افتخاری برای من است.

* پیش از سخنرانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کلیپی درباره روند تدوین تاریخ جامع ایران پخش شد که در آن شخصیت‌های مختلفی از جمله حجت‌الاسلام سید حسن خمینی درباره ضرورت و اهمیت آن سخن گفتند. حجت‌الاسلام خمینی در این کلیپ تاکید کرد که هر چقدر ایران برای ما عزیز است تاریخش هم برای ما مهم است اما باید تاریخ را همانگونه که هست با تمام فراز و فرودهایش بیان کنیم.

* به گفته مجری این مراسم، از دو هزار تن برای این مراسم دعوت شده بود. شخصیت‌ها و چهره‌هایی مانند آیت‌الله موسوی تبریزی، آیت‌الله ‌موسوی بجنوردی، آیت‌الله شاه‌آبادی، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد گلپایگانی، علی جنتی، محمدرضا نعمت‌زاده، محمدعلی پورمختار، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری، مرتضی الویری، حسن غفوری‌فرد، رضا صالحی امیری، دکتر نیلی، علیرضا محجوب، محمد عطریان‌فر، غلامحسین کرباسچی، محسن مهرعلیزاده، دکتر محمدجواد حق‌شناس، بیژن نوباوه‌وطن، محمد سلامتی، محسن آرمین، خسرو تهرانی، میرمحمد صادقی، ابوالقاسم سرحدی‌زاده، مجتهد شبستری، غلامرضا اعوانی، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، علی اشرف صادقی، حسن بلخاری، نجفقلی حبیبی، سروش صحت و... حضور داشتند.

* در کنار برگزاری این مراسم مجموعه ۲۰ جلدی تاریخ جامع ایران (مجموعه ۲۰ جلدی یک میلیون و هفتصدهزار تومان / هر جلد ۸۵ هزار تومان) نیز با تخفیف ۲۰ درصد به فروش می‌رسید که با استقبال حاضران مواجه شد و بیش از ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشت.

* نخستین دوره مجموعه ۲۰ جلدی تاریخ جامع ایران به دست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رونمایی شد. ایشان به رسم یادبود جمله‌ای را بر جلد نخست نوشت و در نهایت این دوره از تاریخ جامع ایران به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تقدیم شد.

نظر شما