شناسهٔ خبر: 34120 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تمدید نمایشگاه حبیب مجیدی در لیتوانی

به درخواست موزه سینما، تئاتر و موسیقی لیتوانی نمایشگاه آثار عکاسی حبیب مجیدی، عکاس فیلم ایرانی که در این مرکز هنری برگزار شده است، ۴۰ روز دیگر تمدید شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ در این نمایشگاه که با سخنان رییس این موزه در تمجید از آثار حبیب مجیدی رسما افتتاح شده بود، ۳۲ فریم عکس از تعدادی از فیلم‌هایی که او عکاسی آن‌ها را برعهده داشته، به‌نمایش گذاشته شده است. عکس‌هایی که شامل فیلم‌هایی مانند «شهر زیبا»، «میم مثل مادر»، «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»، «جدایی نادر از سیمین»، «مروارید»، «برف روی شیروانی داغ»، «من و زیبا»، «بهمن»، «داره صبح می شه» و «ناهید» می‌شود. همچنین پنج فریم از کارهای غیرسینمایی او نیز در این نمایشگاه ارائه شده است.

1426231732680_habib-majidi_poster-nett.jpg

مجیدی که برای افتتاح نمایشگاه خود تحت عنوان «ماه و ماهی، روایت ناتمام فیلم‌ها» به کشور لیتوانی سفر کرده بود، دو جلسه کارگاه آموزشی هم به درخواست میزبانان و به فاصله یک هفته از یکدیگر در محل نمایشگاه خود برگزار کرد. این برای اولین‌بار در سینمای ایران است که یک مرکز هنری اروپایی از یک عکاس فیلم برای برگزاری نمایشگاه آثارش که به‌صورت مستقل و انفرادی برگزار می‌شود دعوت می‌کند.

او تنها عکاس آسیایی است که موفق به کسب عضویت انجمن عکاسان فیلم آمریکا شده است که در سراسر جهان ۴۴ عضو اصلی دارد.

اِل.آر.تی که مهم‌ترین کانال تلویزیونی کشور لیتوانی است با پخش گزارشی از نمایشگاه به معرفی این عکاس ایرانی و سوابق حرفه‌ای و هنری او پرداخت و با بیان این‌که این عکاس در شیوه بیانی خود متفاوت از دیگران است، آثار او را شاعرانه توصیف و عکاسی او را جست‌وجویی برای ثبت لحظاتی خاص دانست که نمایانگر سرنوشت شخصیت‌ها در یک فیلم است. این کانال تلویزیونی در گزارش خود از حبیب مجیدی به‌عنوان یکی از برترین عکاسان فیلم جهان نام برد.

مجیدی عکاس ۳۶ ساله متولد تهران و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. در تیرماه سال ۹۲ هم نمایشگاهی از آثارش در شهر رم ایتالیا برگزار شد. او در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر برای هر دو مجموعه خود که در بخش مسابقه عکس فیلم داشت، کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین عکاس شد.

نظر شما