شناسهٔ خبر: 34126 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنت برانا «قتل در قطار سریع السیر شرق» را می‌سازد

رمان جنایی «قتل در قطار سریع السیر شرق» شاهکار ادبی «آگاتا کریستی» دوباره به کارگردانی «کنت برانا» اقتباس سینمایی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ «کنت برانا» که اخیرا فیلم «سیندرلا» را بر اساس انیمیشن کلاسیک کمپانی دیزنی کارگردانی کرده است، هم‌اکنون مشغول مذاکره برای اقتباس سینمایی جدید از رمان پلیسی – جنایی «قتل در قطار سریع السیر شرق» اثر «آگاتا کریستی» نویسنده سرشناس انگلیسی است.

«مایکل گرین» نگارش فیلمنامه جدید «قطار سریع السیر به شرق» را برای کمپانی فاکس برعهده دارد که داستان آن حول محور قتل یک آمریکایی در قطار و تلاش کارگاه «هرکول پوارو» برای شناسایی قاتل و حل معمای قتل است.

تهیه کنندگی این فیلم اقتباسی جدید را «مارک گوردن» ،«سیمون کینبرگ» و «ریدلی اسکات» برعهده خواهند داشت.

رمان جنایی «آگاتا کریستی» برای اولین بار در سال ۱۹۷۴ در فیلمی به کارگردانی «سیدنی لومت» و با بازی «آلبرت فینی»،«لورن باکال» و «اینگرید برگمن» به سینما آمد و در نهایت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای «برگمن» به ارمغان آورد.

در سال ۲۰۱۱ نیز یک فیلم تلویزیونی به کارگردانی «کارل شنکل» بر اساس رمان جنایی «قتل در قطار سریع السیر شرق» ساخته شد.

«کنت برانا» اخیرا با ساخت فیلم «سیندرلا» با بازی «لیلی جیمز» در نقش اصلی،‌ فروش جهانی بیش از ۵۳۰ میلیون دلار را برای کمپانی دیزنی رقم زد و از ساخته‌های قبلی او می توان به «جک رایان: سرباز سایه» و فیلم علمی تخیلی «تور» محصول مارول و دیزنی اشاره کرد.

«آگاتاکریستی» رمان «قطار سریع‌السیر به شرق» را در سال ۱۹۳۴ و در دنباله مجموعه داستان‌های «پوآرو» نوشت.

نظر شما