شناسهٔ خبر: 34130 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چیدمان ۹۰ تنی «آی وی‌وی» در لندن

آکادمی رویال هنر لندن در ماه سپتامبر میزبان چیدمانی فولادی و منحصربه‌فرد از «آی وی‌وی» به وزن ۹۰ تن خواهد بود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ «آی وی‌وی» هنرمند سرشناس چینی قصد دارد در نمایشگاه خود که قرار است در ماه سپتامبر در آکادمی هنر رویال لندن برگزار شود، چیدمانی شامل ۹۰ تن میله آهنی فولادی را که به‌سختی با دست صاف شده‌اند در معرض نمایش بگذارد.

 

این میله‌ها در جریان زلزله سال ۲۰۰۸ در «سیچوان» چین شکل ابتدایی خود را از دست دادند و کج و خم شده بودند. حالا قرار است با کشتی از چین به لندن منتقل شوند.

 

«آدریان لاک» یکی از متصدیان موزه آکادمی رویال هنر لندن گفت: این سنگین‌ترین کاری است که تا کنون در گالری‌ها قرار داده‌ایم و این اثر جدا از چالش فنی‌اش، بسیار غم‌انگیز و محزون است و قدرت و سکوتی خاص در درون دارد. این اثر حس واقعی از دست دادن زندگی را القا می‌کند.

 

این چیدمان ۹۰ تنی و فولادی قرار است مانند یک فرش روی زمین بزرگ‌ترین گالری محل برگزاری نمایشگاه «آی وی‌وی» تحت عنوان «RA» پهن شود.

 

«آی وی‌وی» هنرمند معاصر، مجسمه‌ساز، معمار، عکاس، فیلم‌بردار و منتقد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اهل چین به‌عنوان یک فعال سیاسی، به شدت و آشکارا به انتقاد و مخالفت با موضع دولت چین در حیطه‌ی دموکراسی و حقوق بشر پرداخته است و به همین دلیل در سال ۲۰۱۱ برای مدت ۸۱ روز زندانی شد.

 

«تیم مارلو» مدیر هنری این نمایشگاه نیز در این‌باره گفت: «آی ‌وی‌وی» یکی از برگ‌تر‌ین هنرمندان جهان است و این موضوع که او تا کنون هیچ نمایشگاه بزرگی در انگلستان نداشته، بسیار مهم است. دلیل اصلی برگزاری این نمایشگاه این است که عموم مردم کار او را از نزدیک ببینند و خودشان درباره آن قضاوت کنند.

 

«مارلو» ادامه داد: این چیدمان منحصربه‌فرد از سویی می‌تواند تلنگری به استفاده از روش‌های غیراستاندارد ساختمان‌سازی در چین نیز باشد.

 

‌نمایشگاه این هنرمند چینی از ۱۹ سپتامبر تا ۱۳ دسامبر در آکادمی رویال هنر لندن برگزار می‌شود.

نظر شما