شناسهٔ خبر: 34138 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«نظریه‌ی انتقادی از مکتب فرانکفورت تا مکتب پسامدرن» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم مجموعه مقالات نظریه انتقادی (از مکتب فرانکفورت تا مکتب پسامدرن) نوشته داگلاس کلنر با ترجمه محمدمهدی وحیدی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب حاضر شامل چهار مقاله کلنر است که چکیده ای از بن مایه های اصلی تفکر انتقادی وی می باشد؛ تفکری که به زعم خود او متشکل از نظریه های انتقادی مکاتب گوناگون است و ماهیتی ترکیبی دارد.

مقاله نخست این کتاب ورودیه ای است به دیدگاه نظریه انتقادی، و تاریخچه و سیر آنرا به طور کلی بررسی می کند. مقاله دوم با نگاهی جزئی تر به رویکردهای انتقادی در تلویزیون می پردازد. مقاله سوم با طرح دیدگاهی ترکیبی، نگرش جدید در مطالعات صنعت رسانه را بررسی می کند و چهارمین مقاله به نقد بازنمایی رسانه ها از جنگ عراق می پردازد.

داگلاس کلنر نویسنده مقالات این مجموعه  تحصیل کرده رشته فلسفه در دانشگاه کلمبیاست. او که در دوران دانشجویی متمایل به چپ جدید سیاسی بود، بعدها در ادامه تحصیلاتش در دانشگاه توبگن آلمان، با آثار نظریه پردازان نئومارکسیست مشهور آشنا شد. در همین ایام رابطه فلسفه با تجربه زندگی فردی برای او روشن، و علاقه او به «مکتب فرانکفورت» تقویت شد.

کلنر را به لحاظ گرایش نظری اش از زمره نسل سوم نظریه پردازان انتقادگر پیرو سنت نظری مکتب مزبور می دانند. اما او، در آرای خود به این مکتب محدود نمانده و رویکرد تجدید نظر طلبانه داشته است. نکته قابل تامل در خصوص او برای اهل تحقیق و مطالعه در علوم ارتباطات این است که کلنر از نخستین نظریه پردازان حوزه نقد سواد رسانه ای و به طور کلی از پیشگامان نظریه پردازی در فرهنگ رسانه است. وی کتابهای زیادی در این حوزه دارد که یکی از جدیدترین آنها نمایش رسانه ای درباره تبلیغات سیاسی در رسانه به ویژه درباره جنگ آمریکا علیع عراق است.

چاپ دوم مجموعه مقالات «نظریه انتقادی» در ۱۳۰ صفحه و با قیمت ۶۰۰۰ تومان در اختیار علاقمندان موضوعات فلسفی قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۴۹۳۶۲۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

همچنین مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ (۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است

نظر شما