شناسهٔ خبر: 34146 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بیست‌‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن ۳ تیر گشایش می‌یابد

بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم سوم تیر مصادف با هفتمین روز ماه مبارک رمضان گشایش می یابد و تا پایان ماه رمضان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور دکتر جنتی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان قرآنی کشور و همچنین مدیران شهرداری تهران و علاقه مند فرهنگ و معارف قرآنی برگزار خواهد شد. نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ساعت ۱۹ تا ۲۴ در محل باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برپا خواهد بود.

معاون وزیر ارشاد درباره زمان افتتاح نمایشگاه قرآن کریم گفت: زمان برگزاری نمایشگاه قرآن براساس یک تحقیق علمی و نظرسنجی هایی که سال گذشته در محل نمایشگاه قرآن صورت گرفت، تغییر کرده است.

وی با اشاره به نظرسنجی‌های سال گذشته نمایشگاه قرآن کریم تصریح کرد: در این نظرسنجی که از غرفه‌داران، بازدیدکنندگان و فعالان قرانی انجام شده بود، همه نظرات را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن امسال رضایت تمامی افراد را جلب کنیم. تغییر زمان برگزاری نمایشگاه یکی از نتایج این تحقیق است.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه رویکرد اصلی ما در این دوره از نمایشگاه توجه به محتوا است، افزود: قصد داریم با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم سطح علمی فعالیت‌های قرآنی را ارتقا دهیم البته از این امر هدفی را دنبال می‌کنیم که آن هم توجه نخبگان و جامعه علمی کشورمان به فعالیت‌های قرآنی است.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه جامعه علمی کشور بیش از سایر اقشار نیاز به فهم قرآن کریم دارند، گفت: این اقشار تأثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارند بر همین اساس باید با قرآن مأنوس باشند تا سایر افراد را نیز به عمل به قرآن هدایت کنند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم باید به تربیت نیروی انسانی اهتمام ورزیم، افزود: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، راه مناسبی برای عرضه محصولات قرآنی و به نمایش گذاشتن دستاوردهای نوین در این عرصه است و می‌تواند با ایجاد انگیزه برای افراد نقش مهمی در توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشد.

حجت الاسلام حشمتی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن باید جلوه‌ای از فعالیت‌های قرآنی کشورمان باشد، تصریح کرد: در تمامی نمایشگاه‌ها از جمله صنعت، کتاب، انرژی و محیط زیست محصولات و دستاوردهای نوین به نمایش در می‌آید به طوری که کارنامه یک‌ساله و گاهی دو ساله هر بخش در معرض دید قرار می‌گیرد؛ اما در نمایشگاه قرآن هنوز این امر به درستی نهادینه نشده است.

وی تحول‌آفرینی و ایجاد برنامه‌های نوین را مهم‌ترین هدف کمیته‌های بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد و افزود: گزارش‌های هر کمیته بسیار جذاب و نوین بود اما باید نحوه تحقق آن در نمایشگاه امسال و نتایج آن را ببینیم

نظر شما