شناسهٔ خبر: 34152 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایران و روسیه جشنواره بین المللی قرآن کریم برگزار می کنند

ایران و روسیه با همکاری یکدیگر جشنواره بین المللی قرآن کریم درمسکو برگزار می کنند و مسایل مربوط به این جشنواره در دیداری در رایزنی فرهنگی ایران در مسکو بررسی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، نشست گروه کاری نخستین جشنواره بین المللی قرآن کریم درمسکو روز چهارشنبه برگزار شد واعضای ان شامل دکتر رضا مالکی رایزن فرهنگی ایران در روسیه، روشن عباس اف معاون اول شورای مفتی های روسیه، الدار گالییف رییس اداره بین المللی شورای مفتی های روسیه دراین نشست شرکت کردند.

معاون اول شورای مفتی های روسیه، دراین نشست خاطرنشان کرد که جشنواره بین المللی قرآن کریم در ماه رمضان برگزار می شود و رویداد منحصر به فردی در جامعه اسلامی روسیه و در بردارنده ارزش های واقعی اسلام و قرآن مجید است. 

وی با یادآوری این که امسال درروسیه سال ادبیات نامگذاری شده است، اظهار داشت : برگزاری جشنواره قرآن کریم اقدامی نمادین است زیرا قرآن کریم گرانبهاترین میراث تاریخی است و ریشه های عمیق روحانی دارد.

علاوه بر رایزنی فرهنگی ایران درمسکو وشورای مفتی های روسیه، ادارات اسلامی جمهوری های تاتارستان، باشقیرستان و داغستان و نمایندگان بنیاد مطالعات اسلامی ودانشگاه جامعه المصطفی قم هم دربرگزاری این جشنواره بین المللی شرکت خواهند کرد. 

دکتر رضا مالکی رایزن فرهنگی ایران در روسیه نیز دراین نشست به نوبه خود گفت که با توجه به سطح بین المللی جشنواره قرآن کریم، کارشناسانی از جمهوری آذربایجان، قزاقستان، هند وتاجیکستان در برگزاری آن مشارکت می کنند و طرح های خود را در عرصه قرآن کریم به نمایش می گذارند.

با موافقت شرکت کننده در این نشست قرار شد نخستین جشنواره بین المللی قرآن کریم از ۱۱ تا ۱۷ ماه جولای برگزار شود.

نظر شما