شناسهٔ خبر: 34157 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مرگ کارگر چینی حین ساخت مستند

مستند «غبار» با موضوع بهترین مستندهای شناخته شده دنیا و مستندهای ایرانی که تاکنون فرصت نمایش از تلویزیون را نیافته اند پخش می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛  توسعه شهری در چین بر پایه سرمایه‌گذاری خارجی و زور بازوی میلیون‌ها کارگر چینی است. کارگرانی که به امید درآمدی بهتر روستای خود را ترک می‌کنند و راهی شهرهای بزرگ می‌شوند.

«زو چولینگ» یکی از این کارگران است که در اوایل دهه ۹۰ میلادی همراه  با پنج تن از دوستانش راهی شهرها شدند. کار در شرایط طاقت فرسایی که در حقیقت مرگی تدریجی را  برای  آنان در پی داشت. آن ها نمی‌دانند که استنشاق گازهای حین حفاری می‌توانست بی نهایت خطرناک باشد. او و دیگر کارگران با علائمی چون تب، تنگی نفس و خستگی مفرط مواجه شدند که علایم یک بیماری خطرناک تنفسی به شمار می‌رود. در حین ساخت این برنامه چولینگ بر اثر بیماری می‌میرد.

«دریچه» با رویکردی نو و متفاوت به معرفی و پخش بهترین مستندهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی روز دنیا می‌پردازد. در قالب این برنامه در هر قسمت ضمن معرفی، بهترین مستندهای شناخته شده دنیا و مستندهای ایرانی که تاکنون فرصت نمایش از تلویزیون را نیافته اند پخش خواهند شد.

مستند «غبار» در یک قسمت ۵۲ دقیقه ای پنج شنبه ۲۸ خرداد ماه ، ساعت ۲۳ و در قالب برنامه « دریچه » از شبکه مستند پخش می شود.

نظر شما