شناسهٔ خبر: 34194 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارگردان مشهور انگلیسی در مستند جهانی «حجاب»

مستند جهانی «حجاب» در حالی با حضور کارگردان مشهور انگلیسی در امارات تولید شده که فیلمبرداری آن در ۹ کشور انجام شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ «مؤسسه‌ی رسانه‌ای اناسی» از موسسه‌های اماراتی در عرصه رسانه و سینما، مستندی درباره حجاب و با همین نام را تولید کرده است که اخیرا پخش جهانی آن در لندن آغاز شده است.

این موسسه هدف از ساخت این مستند را «نگاه ویژه به موضوع حجاب از طریق اشاره به اینکه حجاب تنها مسئله‌ای اسلامی نیست و از قبل از ظهور اسلام بوده» عنوان کرده است.

این موسسه، عنوان کرده که این مستند «تحلیل عمیقی از حجاب» ارائه داده و «مسائل کلی و کلانی را درباره ماهیت حجاب» مطرح کرده است.

این فیلم مستند را سه کارگردان اماراتی، سوری و انگلیسی تولید کرده‌اند که کارگردان انگلیسی همراه اثر «اویدیو سالازار» از مشهورترین کارگردانان مستند است که کارهای مهمی چون «سفر به مکه» را ساخته است.

بنابر این گزارش این مستند در ۹ کشور یعنی انگلیس، فرانسه، هلند، دانمارک، ترکیه، مصر، سوریه، مراکش و امارات فیلمبرداری شده و در آن با شخصیت‌های متعدد اروپایی و خاورمیانه‌ای درباره پوشیدن و نپوشیدن حجاب سخن گفته شده که در بین آنها علمای و متخصصان ادیان ابراهیمی نیز به چشم می‌خورد.

نهله فهد کارگردان اماراتی این فیلم با اشاره به اهمیت حجاب نزد ملت‌های مختلف، می‌گوید: بسیاری از سوء تفاهم‌ها و کلیشه‌های مربوط به حجاب وجود دارد که باید برای تعریف حقیقی حجاب تلاش کرد.

به گزارش فارس، موسسه اناسی با هدف «سهیم شدن در پیشرفت جنبش فرهنگی ـ هنری امارات» توسط الیازه بنت نهیان در سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرده است.

نظر شما