شناسهٔ خبر: 34212 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شکست «مارگارت اتوود» از نویسنده‌ی نوقلم

«کیت کیلی» با پشت سر گذاشتن نویسندگان مطرحی چون «مارگارت اتوود» موفق شد جایزه‌ی ۲۰ هزار دلاری «تریلیوم» ۲۰۱۵ را از آن خود کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ جایزه‌ی ادبی «تریلیوم» که ویژه‌ی برترین آثار نویسنده‌های اهل انتاریو کاناداست، در این دوره به کیت کیلی با مجموعه داستان «چطور به دنیا آمدی» تعلق گرفت.

1434695291129_45.jpg

اتوودِ برنده بوکر در این دوره از جایزه تریلیوم با مجموعه داستان «تشک سنگی» نامزد شده بود. نویسندگانی چون «توماس کینگ» برنده جایزه «گاورنر جنرال»، «دیون برند»، «جیمز کینگ» و «ادموند متاتوابین» از دیگر رقیب‌های کیلی بودند.

به گزارش گاردین، این نویسنده نوقلم درباره حس خود پس از بردن جایزه «تریلیوم» گفت: فکر کردم دارم خواب می‌بینم. این اولین مجموعه داستان من است. من معروف نیستم و کتابم از سوی ناشری کوچک به چاپ رسیده. هنوز در شوک هستم.

«چطور به دنیا آمدی» اولین تجربه کیلی در حوزه ادبیات داستانی بزرگسال محسوب می‌شود. او پیش‌تر، مجموعه شعر «وقتی این دنیا به پایان می‌رسد» و رمان نوجوان «مامور اعدام در آیینه» را منتشر کرده است. همچنین دو نمایشنامه را برای روی صحنه رفتن در سالن تئاتر تورنتو به نگارش درآورده است.

جایزه ۲۰ هزار دلاری بخش ادبیات فرانسه «تریلیوم» نصیب «میشل دالر» شد. «میشلین مارشاند» هم در بخش ادبیات کوک فرانسوی‌زبان به عنوان برنده این دوره معرفی شد. جایزه ۱۰ هزار دلاری شعر انگلیسی‌زبان «تریلیوم» ۲۰۱۵ نیز به «برکن هنکاک» اعطا شد.

نظر شما