شناسهٔ خبر: 34232 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واکاوی آقازدگی در شماره جدید پنجره

شماره جدید هفته نامه پنجره با پرونده ویژه ای درباره آقازادگی در ادبیات سیاسی ایران و جهان منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ شماره ۲۴۱ هفته‌نامه پنجره، با بررسی پدیده آقازادگی و با نگاهی به تشییع پیکر ۲۷۰ شهید تازه تفحص‌شده منتشر شد.

پنجره در این شماره و بعد از قطعی شدن حکم حبس ۱۰ ساله مهدی هاشمی رفسنجانی در پروندهای با عنوان «لکه‌های طلای سیاه بر یقه‌های سفید» به مساله رواج واژه آقازادگی در ادبیات رسانه‌ای ایران پرداخته است.

در این زمینه طی گزارش‌هایی ریشه‌های پدید آمدن آقازادگی در ایران تنقیح شده و برخی از آقازاده‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی معرفی شده‌اند. البته در کنار این گزارش‌ها، وضعیت این پدیده در ایالات متحده آمریکا هم بررسی اجمالی شده است.

پنجره

 در این زمینه دو گفتگو هم از صادق کوشکی و علیرضا صدرا منتشر شده که بیشتر جنبه‌های نظری پدیده آقازادگی در آنها مورد توجه قرار گرفته است و در عین حال با صدور حکم قطعی مهدی هاشمی، گفتگو هم با وکیل مهدی هاشمی، سید محمود علیزاده طباطبایی، انجام شده و طباطبایی گفته که مهدی هاشمی حتی یک درصد هم معتقد به ارتکاب جرم نیست.

موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵، انتشار خبر جاسوسی رژیم صهیونیستی از این مذاکرات و پذیرش یا عدم پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران، مذاکرات صلح یمن در ژنو و نشست امنیتی بیلدربرگ از دیگر موضوعات سیاسی مهمی بود که در پرونده سیاسی شماره ۲۴۱ پنجره به آن‌ها پرداخته شده است.

تشییع پیکر پاک شهدای تازه تفحص‌شده عملیات کربلای ۴ آن‌قدر شور و لحظات احساسی داشت که همه را منقلب کرد و در این راستا پیام مقام معظم رهبری بعد از این تشییع باشکوه، روحی تازه در فضای احساسی کشور دمید و از این جهت هفته‌نامه پنجره در شماره اخیر خود با عطف نظر قرار دادن متن پیام رهبر انقلاب، گزارش‌ها، دلنوشته‌ها و تصاویری از این مراسم منتشر کرده است.

باشگاه اهل قلم این هفته یک ویژگی خاص دارد و آن حاشیه‌نگاری از برگزاری دومین همایش نوآوری و اجتهاد فکری امام خامنه‌ای در بیروت بود که فرشاد مهدی‌پور، به عنوان یکی از مدعوین به این همایش گزارش مفصلی از این مراسم نوشته که در شماره ۲۴۱ پنجره منعکس شده است.

در بخش اقتصادی مجله خبری پنجره، موضوع بهبود فضای کسب و کار و بحث رابطه مذاکرات هسته‌ای و سیاست‌های کلان اقتصادی دولت یازدهم واکاوی شده است.

هفته‌نامه پنجره به سردبیری سیدمرتضی فاطمی و با قیمت ۵۰۰۰ تومان منتشر شده است.

نظر شما