شناسهٔ خبر: 34249 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مذاکره ستاد نقشه علمی با وزیر علوم برای تنظیم ظرفیت دانشگاهها

دبیر ستاد اجرایی سازی نقشه جامعه علمی کشور از مذاکرات با وزیرعلوم و معاون آموزشی وزارت علوم در خصوص طرح آمایش آموزش عالی خبر داد .

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور کبگانیان در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح آمایش آموزش عالی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: طرح آمایش آموزش عالی از مباحث مهمی است که سیاست اجرایی یک بخشی از آن تحت عنوان تنظیم ظرفیت دانشگاه‌ها، توسط شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور تصویب و به دانشگاه آزاد، وزارت علوم و بهداشت ابلاغ شد.

وی ادامه داد: دراین خصوص با دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم و دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم مذاکراتی داشتیم هر دو نفر کاملا به موضوع اشراف دارند و با توجه به گستردگی کار در حوزه علوم تحقیقات و فناوری و تنوع رشته ها و تعداد دانشگاه ها، کار جدی دراین زمینه توسط وزارت علوم آغاز شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نسخه ای از سیاست های اجرایی تنظیم ظرفیت دانشگاهها مصوب سال های گذشته ستاد نقشه جامع علمی کشور مجدد به وزیرعلوم تقدیم شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر کارشناسان ما و وزارت علوم باهم تعامل دارند و اگر به نتیجه خوبی دست یابند این موضوع با امضاء وزیر علوم به ستاد راهبری نقشه جامع ارجاع می شود و ما  آن را در دستور کار قرار می دهیم.

کبگانیان افزود: شواهد نشان می دهد وزارت علوم دید همه جانبه ای نسبت به موضوع پیدا کرده و دکتر فرهادی در صحن شورا تاکید داشت که به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهد کرد و ما به مجرد اینکه از وزارت علوم پیشنهادی ارسال شود آن را در دستور ستاد شورای نقشه جامع علمی کشور قرار می دهیم.

نظر شما