شناسهٔ خبر: 34262 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خشم و انزجار در چارلستون

آلیس واکر، نویسنده سیاه‌پوست آمریکایی، در جدیدترین مطالب منتشر شده از وی نسبت به وجود سیاست تبعیض نژادی نسبت به سیاهان این کشور در دولت آمریکا اعتراض کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ آلیس ملسنیور واکر "Alice Malsenior Walker"، نویسنده کتاب « رنگ بنفش»، از جمله نویسندگان آمریکایی منتقد به سیاست‌های تبعیض نژادی جاری در جهان است که بارها و بارها موضع خود را دراین‌باره اعلام کرده است. واکر تنها یک نویسنده نیست، او سال‌ها به مناطق مختلف جهان سفر کرده و آثارش را براساس دیده‌هایش می‌نویسد، نه آن برشی که از واقعیت شنیده است.

این نویسنده یکی از اعضای فعال در حمایت از جنبش زنان هم محسوب می‌شود. واکر یک سیاه‌پوست است که در جامعه آمریکا به‌عنوان جنس دیگری حساب می‌شود. نگاه فرودستی از کودکی با واکر بوده و او همیشه طعم تلخ نژادپرستی را چشیده است. شاید همین تجربه در زندگی بود که او به نژادپرستی یک نگاه عام‌تر دارد؛ نگاهی که تنها محدود به آمریکا و درگیری میان سفیدپوستان و سیاه‌پوستان نمی‌شود. او علناً اعلام کرده است که یک ضداسرائیلی است.

واکر اخیراً در صفحه شخصی‌اش در اینترنت به بخش‌هایی از تبعیض نژادی در کشورش و اتفاقاتی که در یک ماه اخیر در چارلستون آمریکا رخ داده، اعتراض کرده و در مطلبی که با عنوان «خشم و انزجار در چارلستون، این است آمریکا» نوک پیکان انتقاد خود را سمت دولتمردان آمریکایی گرفته است.

وی در این نوشتار به شرح ماوقع می‌پردازد و می‌نویسد: کشتار ۹ زن و مرد در کلیسایی در آمریکا ــ جایی که قرار است پناهگاهی برای بی‌عدالتی باشد ــ خبری است که همانند یک بمب در اذهان شکل می‌گیرد و ذهن‌ها را به‌سمت حادثه سال ۱۹۶۳ می‌برد، زمانی که دختران سیاه‌پوست را بی‌رحمانه کشتند.

آلیس واکر پیش‌تر به‌دلیل فعالیت‌های ضدنژادپرستانه از سوی دولت آمریکا سانسور شده بود. دولت آمریکا علاوه بر اینکه مانع حضور او در برخی از مجامع علمی می‌شود، برای سال‌‌ها کتاب‌های او حق تدریس در مدارس را نداشتند.

نظر شما