شناسهٔ خبر: 34314 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲۴۲ ناشر در نمایشگاه قرآن/نظارت جدی برای ارائه مصحف‌های وارداتی

مدیر کمیته فروش نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از نظارت جدی سازمان دارالقرآن بر ارائه مصحفهای وارداتی و تولید داخل در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ رجبعلی سالاریان مدیر کمیته فروش بیست و سومین دوره نمایشگاه قرآن کریم با اشاره به اینکه کمیته فروش این دوره از نمایشگاه مسئولیت چهار بخش را بر عهده خواهد داشت، گفت: امسال بخشهای فروش کتاب، محصولات هنری، حجاب و عفاف و بخش دیجیتال نمایشگاه زیر مجموعه این کمیته هستند که البته دو بخش حجاب و عفاف و دیجیتال مسئولیت مجزا دارند و سایر بخش‌ها زیر نظر بنده اداره می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بخش مکتوب این دوره از نمایشگاه قرآن کریم گفت: پس از انتشار فراخوان حضور ناشران در این دوره از نمایشگاه در مجموع ۲۹۷ ناشر ثبت نام به عمل آوردند که از میان آنها ۲۴۲ ناشر برای حضور در نمایشگاه انتخاب شدند که در ۲۱۰ غرفه جایابی شده‌اند.

وی افزود: شرط حضور در نمایشگاه امسال برای ناشران این بود که در سه سال اخیر ۴۰ عنوان کتاب با موضوع قرآن و عترت منتشر کرده باشند که باید از میان آنها ۲۰ کتاب با چاپ نخست بوده باشد.

به گفته سالاریان ناشران در نمایشگاه کتاب امسال موظف به ارائه تخفیف ۱۰ درصدی هستند اما برای تخفیف بیشتر خود ناشران تصمیم گیرنده خواهند بود.

مدیر کمیته فروش نمایشگاه قرآن در ادامه در پاسخ به سوالی درباره وضعیت نظارت بر ارائه قرآن کریم در این نمایشگاه نیز گفت: درباره ارائه و فروش قرآن در نمایشگاه با سازمان دارالقرآن هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و کارشناسان این سازمان یک روز پیش از افتتاح نمایشگاه با حضور در میان ناشران به بررسی آثار ارائه شده توسط آنها خواهند پرداخت. جدای از این از ناشران حاضر در نمایشگاه تعهدی کتبی مبنی بر ارائه ندادن مصحف‌های بدون مجوز اخذ خواهد شد.

سالاریان همچنین درباره مصحف‌های تجملاتی و گران قیمت و عرضه آنها نیز گفت: تعداد کمی از مصحف‌های ارائه شده در نمایشگاه جنبه تجملاتی دارند که درباره همان میزان نیز بهتر است بگوییم کار هنری بیشتری برای ارائه به رویشان انجام شده است. برای ما اصل مهم این است که قرآن را بدون غلط ارائه کنیم.

سالاریان در همین زمینه به موضوع قرآن های وارداتی نیز اشاره کرد و گفت: روی مساله واردات مصحف‌ها حساسیت زیادی داریم و سازمان دارالقرآن نیز به این مساله با دقت ورود کرده است. البته تنها یک موسسه نشر است که نماینده و واردکننده برخی مصحف ها از سایرکشورهاست اما با این حال دقت نظر زیادی در این زمینه وجود خواهد داشت.

مدیرکمیته فروش نمایشگاه بین‌المللی قرآن درباره بخش محصولات هنری و فرهنگی نیز از تخصیص ۶۶ غرفه برای ارائه این محصولات خبر داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره رضایت ناشران از محل جدید این نمایشگاه گفت: درباره سیاست تغییر مکان برپایی نمایشگاه قرآن نمی‌توانم نظری بدهم اما ناشران در سال قبل که نخستین سال این تغییر بود احساس رضایت داشتند.

نظر شما