شناسهٔ خبر: 34342 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فروش جهانی «پارک ژوراسیک» به مرز یک میلیارد دلار نزدیک شد

فیلم سینمایی «پارک ژوراسیک» با حدود ۱۶۱ میلیون دلار فروش در سینماهای جهان طی تعطیلات سه روز گذشته توانست فروش کلی خود را به ۹۸۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار نزدیک کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از فارس؛ فیلم سینمایی «پاراک ژوراسیک» به کارگردانی ««کالین ترِوُرو» و تهیه‌کنندگی «استیون اسپیلبرگ» که هم‌اکنون در ۶۶ کشور جهان در حال اکران است، طی تعطیلات سه روز گذشته ۱۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به مجموع فروش خود اضافه کرد و بدین ترتیب توانست با فروش کلی ۹۸۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به مرز یک میلیارد دلار نزدیک شود.

خبرگزاری فارس: فروش جهانی «پارک ژوراسیک» به مرز یک میلیارد دلار نزدیک شد

این فیلم چهارمین قسمت از سری فیلم‌های علمی تخیلی «پارک ژوراسیک» و محصول کمپانی هالیوودی یونیورسال است. با موفقیت این فیلم در گیشه سینماهای جهان، سال ۲۰۱۵ سالی پر از موفقیت برای کمپانی یونیورسال رقم خورده باشد.

کارگردانی قسمت اول از فیلم‌های «پارک ژوراسیک» را «استیون اسپیلبرگ» به عهده داشت و امسال پس از گذشت ۲۲ سال از ساخت قسمت اول این فیلم قسمت چهارم آن از هفته گذشته به نمایش درآمده است.

فروش این فیلم با ۱۶۷ میلیون و یکصد هزار دلار در گیشه چین بیشتر از دیگر کشورها بوده است. همچنین فروش آن در انگلستان ۵۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، در مکزیک ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار، در کره جنوبی ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، در آلمان ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، در فرانسه ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و در استرالیا ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

همچنین در کشورهای روسیه ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار، در تایوان ۱۶ میلیون دلار، در برزیل ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، در هندوستان ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار، در اسپانیا ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، در ایتالیا ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، در مالزی ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار، در ونزوئلا ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و در فلیپین ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

آخرین کشوری که این فیلم به نمایش در خواهد آمد کشور ژاپن است که قرار است ۵ آگوست اکران عمومی شود.

فروش جهانی این فیلم در سینماهای «آی‌مکس» طی ۱۲ روز ، ۲۲ میلیون و یکصد هزار دلار بوده که توانسته رکورد قبلی در این زمینه که متعلق به فیلم «آواتار» بوده است را بشکند. فروش جهانی فیلم «آواتار» در سینماهای «آی‌مکس» طی ۱۲ روز، ۸۰ میلیون دلار گزارش شده است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۶-۲۱ ۱۵:۱۶نورا 0 0

    عالي واقعاعالي بود من روزي٣٣بارميبينمش فقت ارك ژوراسيك٤
                                

نظر شما