شناسهٔ خبر: 34345 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دستور میرزاده برای برگزاری مراسم بزرگداشت اساتید متوفی

رئیس دانشگاه آزاد بر لزوم توجه واحدها و مراکز آموزشی به بزرگداشت استادان این دانشگاه تاکید کرد و گفت: در صورت فوت استادان در هر درجه علمی مراسمی درخور شان برگزار شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، دکتر حمید میرزاده در ابلاغی به روسای واحدهای مراکز استان (دبیران هیات‌های امناء استان‌ها) و روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در راستای بزرگداشت یاد و نام استادان و اعضای هیات علمی متوفی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه لازم است موارد زیر رعایت و گزارش اقدامات صورت گرفته در این راستا به مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی ارائه شود.

۱- در صورت فوت استادان هر واحد دانشگاهی در هر درجه علمی، اطلاع رسانی مراسم ترحیم و چهلم متوفی به جهت حضور مدیران، استادان، کارکنان و دانشجویان واحد از طریق وب سایت واحد، تابلوهای اطلاع رسانی، نصب بنر و پلاکارد و نیز حداقل یکی از رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی الزامی است.

۲- حضور رئیس واحد، مدیر گروه و رئیس دانشکده مربوطه حداقل در یکی از مراسم و منزل استاد متوفی به جهت عرض تسلیت به خانواده وی ضروری است. توجه به وضعیت معیشت خانواده چنین اساتیدی نباید از طرف واحد دانشگاهی فراموش شود.

۳- مراسمی درخور شان به جهت بزرگداشت یاد و خاطره استاد و گرامیداشت جایگاه علمی افراد در مسجد واحد و یا یکی از سالن‌های واحد برگزار شود.

۴- با هماهنگی و تشخیص روابط عمومی واحد، محلی در هر واحد برای نصب یادمان استادان درگذشته در نظر گرفته شود به شکلی که این محل باید در نقاط پررفت و آمد و در معرض دید قرار داشته باشد.

۵- در صورتی که استاد متوفی دارای رتبه علمی بالا و یا از استادان برجسته و به نام در سطح استانی و ملی باشد با مصوبه هیات رئیسه واحد یکی از ساختمان‌ها، دانشکده‌ها، سالن‌ها و یا محوطه‌های درخور شان در آن واحد دانشگاهی به نام آن استاد نامگذاری شود.

۶- واحدها و مراکز آموزشی موظفند در کوتاه ترین زمان ممکن مراتب درگذشت استاد را با ذکر درجه علمی و مشخصات ایشان به روابط عمومی سازمان مرکزی برای اقدام مقتضی اعلام کنند.
 

    نظر شما