شناسهٔ خبر: 34350 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حراج ۱۴ نقاشی اثر «آدولف هیتلر»

چهارده اثر نقاشی از «آدولف هیتلر» در یک حراجی بحث‌برانگیز در شهر نورنبرگ آلمان به قیمت ۳۹۱ هزار یورو به فروش رفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ در میان این آثار نقاشی که متعلق به سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۲۲ هستند و اغلب آن‌ها امضای هنری «آدولف هیتلر» را دارند، یک نقاشی آبرنگ از قصر «نوشن‌شتین» با ۱۰۰ هزار یورو، بالاترین قیمت را از آن خود کرد و دیگر نقاشی هیتلر از یک دسته‌گل میخک نیز با قیمت ۷۳ هزار یورو به فروش رسید.

1434956173804_390.jpg

از دیگر نقاشی‌های به فروش رفته در این حراجی می‌توان به آثاری از چند ساختمان در شهر وین اتریش، تصویری از شهر پراگ در مه و همچنین سیمای یک زن اشاره کرد.

براساس اعلام حراجی «ویلدر» که مسوولیت فروش این آثار را برعهده داشت، خریدارانی از کشورهای چین، فرانسه، برزیل، آلمان و امارات متحده عربی در این حراجی حضور داشتند و با وجود نداشتن تخصص در آثار «آدولف هیتلر» به‌طور کلی به آثار با ارزش هنری علاقه داشتند.

در آلمان هیچ قانونی برای ممنوعیت فروش آثار «هیتلر» در صورتی که نشانی از نمادهای نازی نداشته باشد، وجود ندارد؛ اما برخی رسانه‌های این کشور اخلاقی‌ بودن برگزاری چنین حراجی‌هایی را زیر سوال برده‌اند.

حراجی «ویلدر» پیش از این از فروش آثار «آدولف هیتلر» به‌عنوان اسناد تاریخی دفاع کرده بود، این حراجی در نوامبر سال گذشته میلادی نیز یک نقاشی از شهر مونیخ اثر «هیتلر» را در یک حراجی به قیمت ۱۳۰ هزار یورو فروخت.

در سال ۲۰۰۹ نیز حراجی «مولاک» در انگلستان ۱۵ اثر نقاشی هیتلر را در مجموع به قیمت نزدیک به ۱۰۰ هزار پوند فروخت.

در آلمان تعداد کمی از افراد تمایل دارند تا از آثار دیکتاتور نازی منفعتی کسب کنند و آرشیو ملی «باواریا» نیز که چند اثر هیتلر را در اختیار دارد، هیچ پولی برای آن‌ها پرداخت نمی‌کند و فقط آن‌ها را به‌عنوان اثر اعطایی قبول می‌کند تا آن‌ها را از جریان گردش خرید و فروش خارج کند.

گفته می‌شود هیتلر در دوران جوانی و هنگامی که در مونیخ و وین زندگی می‌کرد صدها اثر نقاشی خلق کرد که البته نمونه‌های جعلی فراوانی نیز از آن‌ها در بازار فروش آثار هنری وجود دارد و از آنجا که او سبک منحصربه‌فردی در نقاشی نداشت و فقط کپی می‌کرد بنابراین تشخیص اصالت کارهای او، بسیار دشوار است.

 

نظر شما